perjantai 31. tammikuuta 2014

Pullia

Niin se alkaa tämäkin viikko olla takana. Toisaalta viikko on mennyt mahdottoman nopeasti. Toisaalta taas tuntuu et viime lauantaista on aikaa ikuisuus.

Mä en ole tällä viikolla tointunut tekemään kotona oikeestaan mitään. Tai no tietty nuo pakolliset kotihommat, mutta muuten. Olen vaan istunut ja lukenut. Nyt tänään olin vanhempieni luona vähän auttelemassa kun äiti pääsi eilen päivällä kotiin. Hän voi olosuhteisiin nähden hyvin. On pirteä ja silleen. Itelläkin on heti parempi olo kun näkee toisen voivan paremmin.

Siitä piristyneenä mäkin otin itteäni niskasta kiinni ja tein pullataikinan. Ostin sitä varten maitojuomaa jo viime viikolla. Suunnitelmissa oli leipoa viime viikonloppuna, mutta suunnitelmat sitten sattuneesta syystä muuttuivat. No onneksi tuo juoma myydään pitkällä päiväyksellä.

Tunnustan et leivon pullaa niin harvoin, että tarviin taikinaa varten ohjeen.





Muuten mä teen pullat korvapuusteja mukaillen. Eli kaulitsen taikinan ja voitelen sen ensin voisulalla. Sen jälkeen levitän päälle hiukan sokeria ja valkosuklaa rouhetta. Kääritään ja leikataan. Palat laitan paperivuokiin. Voidellaan vielä kananmunalla ja raesokeria päälle.

No nyt mun taikinani nousi jo. Eli eipä muuta kun pullia veivaamaan.

KatjaS

2 kommenttia: