lauantai 11. toukokuuta 2013

Ihana aurinko

Aamulla lehteä hakiessani kuulin ihme ääniä aidan takaa. Tien toiselta puolelta tihrustaessani (koira oikoi koipeaan puun juurella) huomasin et meidän pikku mökki (siis lintulauta) oli kadonnut. Mun oli oikein pakko kävellä viereen katsomaan ja joo-o siellä se makasi seppelvarpun päällä kyljellään kun jalka oli mennyt poikki. Miten huonoksi vuokra emännäksi mä tunsinkaan itteni. Aamupäivällä isäntä sitten meni vaihtamaan siihen jalkaa ja mun hommaksi jäi pöntön siivous. Mä todella järkytyin kun otin katon pois ja pöntön kaikki pehmikkeet oli yhdellä seinällä ja nurkassa kyyhötti sinitiainen. Mä olin ihan varma et se on loukannut ittensä, mut lopulta se lähti lentoon. Pönttö oli pakko saada tyhjäksi kun sen kiinnitys on pohjasta. Mut arvatkaas vaan tuliko suoraan sanottuna p*****t fiilikset kun pöntön tyhjennyksen jälkeen näin katon nurkassa pieniä munia. No se oli jo myöhäistä kun pesä oli tuhottu. Pönttö nököttää nyt vanhalla paikallaan entistä ehomman jalan nokassa ja mä toivon että asukkaat palaavat tekemään uuden pesän sinne.

Ton äskeisen jälkeen olikin pakko taas hakea kamera ulkoilemaan. Miten näin keväällä tuntuu et pihalla tapahtuu koko ajan jotain. Esimerkiksi tänään huomasin et kieloissa on ekat nuput. 15 vuotta sitten kun meidän vanhempi neiti syntyi, sain kotiin ison kimpun kieloja esikoisen kummeilta. Näköjään nyt ollaan vaan pari päivää jäljessä siitä, vaikka silloin oli jo vappu viikolla likimain hellettä.

Kielon nuppuja

Onnenpensaan kukatkin on vihdoin auki

Mikähän tässä mahtaa olla

Peikonpähkinä jaksaa sinnitellä hengissä


Keltavuokko

Tuo neljänneksi ylimmän kuvan kukka on just tyypillistä mulle. Mä ostan aina uusia sipuleita ja kukkia enkä yhtään muista mitä ne on ja minne olen ne laittanut. Eli keväällä on jännitystä mitä mistäkin tulee. Ja lisä jännitystä tulee siitä kun keväällä laittaa uusia kukkia maahan eikä lainkaan tiedä kasvaako samassa kohdassa jo jotain muuta.

Eipä taas muuta. Mä lähden odottelemaan taas vaihteeksi synttärivieratia. Ja kurkkimaan ikkunasta näkyykö pikku mökin luona liikettä.

KatjaS

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti