torstai 2. elokuuta 2018

Tulihan sitä

Tulihan sitä vettä sitten vihdoinkin. Sunnuntaina satoi illalla parissa tunnissa 40 mm. Mä olin aivan onnessani kun sain kaikki saavit täyteen. No veden tulo ei loppunut siihen, vaan maanantaina alku illasta satoi vajaassa kolmessa tunnissa 84 mm. Ekan tunnin aikana osa tuli pystyvirtauksen kera. Eipä ollut kovin mukavaa. Ikkunasta näki noin 20 cm ja sen jälkeen oli harmaa sade seinä. Vaikutti aivan joltain kauhuleffalta. Kun näkyvyys palautui, paljastuivat tuhot. Meidän kadulta oli taas yksi puu katkennut, ja parista naapurista meni puita. Tältä puolelta kaupunkia kaatui yhteensä sata puuta. Myös kellarit kärsivät vahinkoa. Meilläkin oli tuollaiset 15-20 cm lattialla vettä. Kyllä olin tyytyväinen kun tiistaina ja keskiviikkona ei satanut yhtään.

viime kesänä hankitut syysleimut ja
täpläleimu

täpläleimu

keijunmekko on melkoisen komea


Sateen ja tuulen tuhoista aletaan toipua, vielä kun helteet hellittäisivät.

KatjaS

4 kommenttia:

  1. Sadetta odotan, mutta eipä ole tänne asti vielä ehtinyt!
    Ostin tänä vuonna syysleimun ja vaikka kuinka sitä olen kastellut, meinaa väkisin kuolla.:( Pari vartta törröttää pystyssä ja niissä kukat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on joitain tänä vuonna laitettuja perennoja kuivunut. Sen lisäksi osa viime vuotisistakin on ihan ruskeita :(

      Poista
  2. Tup täpläleimu on kyllä aivan syötävän ihana!

    VastaaPoista