tiistai 2. heinäkuuta 2013

Yrtit kasvavat

Mun yrttini ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Ja niitä on jo syötykin jonkun verran.





Maassa olevan mansikan suhteen on taas ollut huonoa tuuria. Olen saanut maistettua yhden. Muuten kaikki jotka ovat vaihtaneet vähänkään väriä, ovat joutuneet lintujen suuhun. Parina viime vuonna meillä on mansikat joutuneet matojen ruuaksi (vastaavien kuin vadelmissa on). Viikonloppuna tuskastuin ja maalasin kiviä punaiseksi. Kuulin vinkin joskus eräältä mansikan viljelijältä, en tiedä tehoaako. Tai miten monta kiveä itse meinaan syödä. Sen lisäksi ripustin muutaman vanhan levykkeen maan ylle. Nekin kuulemma pelottavat lintuja. Eli sitä nyt toivotaan.


Kuvassa yksi mansikka ja kaksi maalattua kiveä. Aika
samoilta näyttävät.

Tietääkö kukaan ovatko hyttyset/muut ötökät tänä vuonna ärjympiä kuin viime vuosina? Mä olen pari päivää kärsinyt ihan järkyttävistä ötökän puremista. Taidan joutua hakemaan allergia lääkettä niihin jollei tämä muuten hellitä. Mun hyttys yliherkkyys ei vaivaa läheskään joka vuosi, mutta nyt se tuntuu taas ihan mahdottomalta. Eli eipä tässä muuta kuin rasvausta jatketaan.

KatjaS


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti