lauantai 1. marraskuuta 2014

Painantaa

Nyt on sitten toinen sabluuna testattu. Sain eilen päähäni et painan kankaalle tekstin ja päällystän keittiön tuolit uudelleen. Kävi vielä niin hyvä tuuri et kotoa löytyi just sopiva pala pellavasekoite kangasta (jäi reilu 10 cm:n kaistale). Värinä käytin ihan askarteluun tarkoitettu akryylimaalia, kun näitä ei kuitenkaan pestä (niitataan kiinni tuolin pohjaan).




Valmiit palat olivat nätisti olkkarin lattialla kuivumassa ja odottamassa silittämistä. Sekin homma oli pakko tehdä ennen Oskun sisälle tuloa, meidän herralla kun on joku ihme into lattialla oleviin kankaisiin. Esim. tilda hahmoja leikatessa se saattaa maata kankaan päällä "kaavana". Ja viimeksi reilu viikko sitten lyhensin isännän housuja lattialla niin yks makasi niiden päällä painona.


Tänään aamulla isäntä ruuvasi tuolien päälliset irti ja mä kiinnitin uudet kankaat. Ja pakko myöntää et ite tykkään niistä ihan mahdottomasti.




Mukavaa Pyhäinpäivää kaikille

KatjaS

torstai 30. lokakuuta 2014

Väsymyksen kourissa

Tämä viikko on mennyt jokseenkin sumussa. Olen jo pidemmän aikaa nukkunut melkoisen huonosti, mutta nyt lauantain jälkeen oli kolme yötä etten nukkunut juuri mitään. Ja se on kyllä kostautunut ja kunnolla. Tiistaina torkuin ysin jälkeen telkkarin vieressä. Ja eilen jo viiden aikaan. Nyt on onneksi parina yönäkin saanut vähän paremmin nukuttua, joten kait se tästä alkaa helpottaa.

No asiasta toiseen. Olen kesästä asti ihastellut facen yhdessä ryhmässä erään jäsenen tuunailuja sabluunan avulla. Raumalta ei tietenkään löydy sellaista askarteluliikettä jossa sellaisia olisi. Onneksi tuo meidän esikoinen suihkii ympäriinsä ja tuo mulle tilauksesta tarvikkeita. Eilen hän oli Turussa ja haki Myllystä mulle ne sabluunat.



Vielä kun saa itsestään otettua niskasta kiinni ja otettua nuo käyttöön. No ovatpahan ainakin valmiina kun inspiraatio iskee.

KatjaS

tiistai 28. lokakuuta 2014

Prykissä

Isäntä irvaili mulle et olin ottanut Prykissä sata kuvaa kaikista tavaroista ja koristeista jo ennen juhlien alkua. Ei se nyt sentään paikkaansa pitänyt, vaikka kuvia jonkun verran tulikin räpsittyä. En vaan voi sille mitään että nuo vanhat tavarat ovat mulle heikkous. Ja varsinkin tuollaiseen paikkaan ne sopivat aivan mahtavasti.


Meilläkin on jossain 1 tai 2 tuollaista kelloa.
Tarvii etsiä ne ja ripustaa jonnekin



Viihtyisä "narikka" huone


Tosi nätti tuo vanha ovi. Pitäisikö itsekin rahdata terassilla oleva ovi
sisälle :)


Ja nämä ovet <3
Isännän serkku, joka paikan omistaa, uhkaili varoiksi tekevänsä mulle ruumiintarkastuksen poislähdettäessä. Tarkastus jäi tekemättä, eikä mukaan lähtenyt kuin jokunen idea.

KatjaS

sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Viisikymppisillä

Me päästiin eilen isännän kanssa juhlistamaan isännän serkun viisikymppisiä Prykiin, Uuteenkaupunkiin. Juhlat olivat sankarille lahjaksi järjestetty yllätys. Ja kylläpä hän olikin lahjastaan mielissään. Juhla paikka oli todella upea (laitan kuvia paikasta toiseen postaukseen), ruoka oli mahtavaa, ja ohjelma. Se oli tosi hauskaa. Ohjelmaa esittivät vieraat. Kukaan ei tiennyt etukäteen esiintyvänsä, mutta kaikki heittäytyivät esityksiin hyvin mukaan.








Kiitokset vielä juhlien järjestäjälle, sekä onnittelut sankarille.

KatjaS

torstai 23. lokakuuta 2014

Vaihteeksi muutakin

En mä sentään ihan kokonaan ole aikaani noihin käsitöihin käyttänyt. Alku viikolla saatiin poikien kanssa (nuoremmalla syyslomaa koko viikko ja toiselta koulu kokonaan loppu) kerättyä terassilta pöytä ja tuolit vihdoinkin pois. Ja loput amppelitkin tuli tyhjennettyä, samoin kuin vesisaavit.



Edellispäivänä tunsin itseni imarrelluksi kun esikoinen kaipaili mua omaan huoneeseensa. Olin ihan varma et siellä tarvii (taas) tehdä jotain, mutta ei. Hän oli suunnitellut muuttavansa huoneensa järjestystä ja kyseli mun mielipidettä ja neuvoja :) .



Tänään alkoi tytöilläkin syysloma. Muksut meni porukalla papan luo järjesteleen paikkoja. Mulla taas oli hoidettavana kauppareissu ja kotona paikkojen siivoilu.

Pakkasterveisin

KatjaS

keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Puikkojen kilinää

Mulla on nyt ihan selvästi joku mahdoton kudonta innostus menossa (mulla on välillä näitä kausia jolloin kudon tai virkkaan aina kuin vaan mahdollista). Vanhempi neiti ilmoitti viime viikolla haluavansa säärystimet, mut ei pöllöillä. Ja niihin piti saada nauha. Malliksi valittiin sitten ryppyvarsi sukkien varsiosa.


Säärystimet näyttivät sen verran kivoilta, et itselle oli tehtävä sukat joissa on tuollainen ryppyvarsi. Niin ja nuorempi neiti halusi pöllö sukat. Se vaan kun tuo pöllöjen ohje on sellainen et pöllöt pitää aloittaa alhaalta. Mulla on ohje sukkiin (pienemmät kuin neiti tarvii) jotka aloitetaan kärjestä. En ole ikinä tehnyt sellaisia, enkä viitsinyt ruveta kokeilemaan ja pähkäilemään silmukka määriä. Eli tein varret ensin alhaalta ylös (pujotin langan silmukoihin ekalla kerroksella). Kun ne olivat valmiit, otin silmukat puikoille ja kudoin jalkaosan normaalisti.



Nyt on kaikki omat suunnitelmat valmiina. Odotellaan vaan millaiset säärystimet kummityttö haluaa. Jos muuten joku haluaa ohjetta näihin, kommenttia vaan tulemaan niin teen postauksen ohjeista.

KatjaS

tiistai 21. lokakuuta 2014

Uuniessu

Olen ihastellut ystävälläni olevaa uuniessua jo useamman kerran. Viime visiitilläni kyselin onko sen tekijällä mahdollisesti, siihen jotain kaavoja,mutta eipä ollut. Joten mäkin sitten lähdin ihan omasta päästäni sellaista tekemään. Mun essustani tuli hiukan turhan iso, mutta muuten olen sen onnistumiseen ihan tyytyväinen.



KatjaS