perjantai 2. tammikuuta 2015

Uusi Vuosi

Alku viikolla tuli telkkarista mainos, jossa puhuttiin vuoden 2014 onnen hetkistä. Siinä äkkiseltään mulle ei tullut mitään mieleen. No oikein kun aloin miettiä, niin olihan niitä muutama, esikoisen valmistuminen, vanhemman tytön lukioon pääsy, nuoremman pojan mopokortti ja konfirmaatio sekä kuopuksen saama keltainen vyö taekwondossa. Silti kyllä vuosi taisi kokonaisuudessaan jäädä miinuksen puolelle. No jospa tämä vuosi olisi parempi :)




Kuvat on ottanut vanhempi neitokainen, mä kun olin illan sisällä Oskun seurana (reppana pelkää pauketta, linnoittautui nytkin vaatehuoneeseen mattopinon päälle).

Oikein mukavaa alkanutta vuotta

KatjaS

maanantai 29. joulukuuta 2014

Joulun viettoa

Meillä meni joulu pitkälti samalla kaavalla kuin aiempinakin vuosina. Eli aattona käytiin aamulla viemässä kynttilät haudoille. Katseltiin telkkarista porukalla joulurauhan julistus (esikoinen puuttui porukoista kun oli lupautunut siksi aikaa töihin). Sen jälkeen olikin vuorossa ruuan laitto ja ruokailu. Isäni oli aattona meillä syömässä. Ja myöhemmin iltapäivällä isännän vanhemmat tulivat meille. Juotiin kahvit ja jaettiin lahjat.

Vanhempi neiti kattoi ja kuvasi pöydän



Joulupäivänä käytiin perinteisesti appivanhempien luona syömässä. Ja loppu päivä meni mun osalta lahjaksi saamieni kirjojen parissa :)




Mukavaa alkanutta viikkoa

KatjaS

keskiviikko 24. joulukuuta 2014

JOULU

No nyt se on vihdoinkin täällä, nimittäin JOULU.

Neitokaiset koristelivat piparkakkutalon (ihan Ikeasta ostetun :) ). Ja muutakin herkkua laitettiin esille.



Eilen viimeisen imuroinnin jälkeen lahjat pääsivät kuusen alle odottamaan.


Kukkia ja koristeita on ympäri alakertaa.




Oskun paketit pääsivät makkarissa olevan katajan alle.

:

Ja herrahan oli niin malttamaton jo eilen, että sisälle tultuaan nuuhkutteli paketteja hetken ja sen jälkeen kaivoi sieltä alimman esille ja repi sen auki. Nyt tuo paketista löytynyt pallo on jo syöty :)


Oikein hyvää joulua kaikille

KatjaS

maanantai 22. joulukuuta 2014

Kynttilöitä

Mä keräsin jo viime jouluna kaikki kynttilän jämät talteen. Mulla oli tarkoitus tehdä niistä sytyke ruusuja, mutta kuinka ollakaan en ole tointunut. Nyt vanhempi neiti keksi et me voitais tehdä kynttilöitä (hän teki niitä kavereilleen). Eli eipä muuta kuin koittamaan.

Jämät sulateltiin emali astiassa vesihauteessa.


Sulamassa laitettiin tyhjiin pillimehupurkkeihin, joista valmiit kynttilät oli helppo ottaa pois (purkit rikkomalla).


Muoto ei nyt aivan täydellinen ole, mutta ekoiksi tekeleiksi ihan ok. Eli varmaan tehdään joskus uudelleen.

KatjaS

sunnuntai 21. joulukuuta 2014

Joulukuusi

Meillä on siinä mielessä tosi mukavaa tämä kuusen osto, että lähin myynti paikka sijaitsee noin 30 metrin päässä meidän portilta, eli haku kävellen onnistuu hyvin.

Eilen illalla joulukuusi sisälle sitten tuli sisälle ja tänään se sai koristeet.


Koristeita riittää vähän joka lähtöön


Tytöt olivat apuna koristelussa


Intoa vielä viimeisiin valmisteluihin,

KatjaS

torstai 18. joulukuuta 2014

Siitä se ajatus taas lähti

Sunnuntaina kun leivoin, multa jäi käyttämättä pari kananmunan valkuaista. Muksuilta kyselin marengin tekijöitä, ja nuorempi poika sitten lupautui. Hän päätti tehdä niistä ranskalaisia suukkoja, mutta hänpä laittikin pastillit pystyyn :) . Niiden odotellessa uuniin menoa en voinut vastustaa kiusausta, vaan lisäsi vaaleanpunaisille "nokille" silmät.


Nuo kun tuli uunista sain idean, että marengista voisi tehdä Frozenin Olafin. Eikä siinä muu auttanut kuin koittaa. Käsiin ja tukkaan suunnittelin laittavani lakritsinauhaa, mutta en löytänyt sitä kaupasta. Eli sen tilalle ostin laku paloja, ja leikkailin niistä.


Ei ne nyt ihan Olafeja ole, mutta serkkuja kenties.


KatjaS

keskiviikko 17. joulukuuta 2014

Kakku ja lahjuksia

Mun eilinen kakun koristelu ei taaskaan mennyt kuin Strömsössä. Suunnittelin laittavani kakun päälle vihreää massaa jonka koristelen lumihiutaleilla. No massaa sain riittävästi kun yhdistin kaksi eri vihreää. Jonka tietysti kaulitsin aivan liian pieneksi, eli reunoille oli laitettava kermavaahtoa. Hiutaleet taas eivät irronneet ehjinä muotista, joten tein niiden tilalla kukkia. Lisäksi mun pursotin hajosi kesken reunan koristelun, ja kermavaahtokin loppui hiukan kesken. Eli tuli tosi onnistuneen näköinen kakku.


 Lahjuksina sain tällaisen ison lyhdyn. Tänään päivällä koristelin sitä ja roudasin paljun rappusille (näkyy sopivasti keittiön ikkunasta), mutta enpä tietenkään huomannut ottaa kuvaa.


Ja tämän tähden. Tässä se on kuvattu olkkarin pöydällä, mutta se löysi paikkansa olkkarissa olevan ompelukone pöydän päältä. Vielä on hakusessa kortti/kuva siihen roikkumaan. Kiitokset Sarille tästä ihanuudesta :)


Lisäksi mulla kävi tuuri kun voitin Sadun blogin arvonnassa (http://myusualdailylife.blogspot.fi/) ja voitto tuli eilen postin mukana.


Näistä nautiskellen

KatjaS