tiistai 11. helmikuuta 2014

No onkos tullut kesä

On se kummaa miten nämä kelit vaihtelevat. Pari viikkoa sitten oli kunnon pakkaset, ja nyt koko ajan plussalla. Eikä lumesta enää oikein tietoakaan. Eipä tarvitse hiihtolomalla paljoa hiihdellä. Tunnustan et pidän talvesta ja lumesta, mut nyt odotan kyllä jo kevään tuloa. en tiedä johtuuko siitä ettei sitä lunta edes oikein kunnolla tullut, vai mistä. Toisaalta olisi kyllä mukavampaa jos olisi pikku pakkanen. Ei olisi lainkaan niin kuraista.

Osaltaan kevään odotukseen saattaa vaikuttaa nämä viime viikolla bongaamani ruukkunarsissit. Ne on sellaisia et niitä ei kerta kaikkiaan voi jättää kauppaan kun niitä keväällä kaupassa näkee.






Meillä päivät kuluvat näin pirteissä kisa studioissa



KatjaS

maanantai 10. helmikuuta 2014

Pientä puuhastelua kisojen lomassa

Viikonloppu meni aika hyvin kisoja katsellessa. Pakolliset kotihommat tuli jotenkin hoidettua, ja äitiäkin käytiin molempina päivinä katsomassa. Muuten mä jumitin sohvan nurkassa. No en mä ihan yksistään kisoihin keskittynyt. Tein samalla kuopuksen pehmolle vaatteet. Toinen pehmo sai omansa jo viime talvena, ja nyt kaveri tarvitsi samanlaiset. Lauantaina sitten kudoin ne ja eilen yhdistelin.


Valkoiselle koiralle olisi ehkä sopinut joku
muu väri paremmin, mutta tätä oli sopivasti
jäljellä. Toisaalta sopiihan tuo yhdistelmä
hyvin kisojen tunnelmaan :)




Mukavaa viikon alkua kaikille

KatjaS

perjantai 7. helmikuuta 2014

Pientä siirtelyä

Mua on vissiin taas joku ihme kärpänen purassut, kun kotona on kaipaillu jotain muutosta. Tai sitten se on vaan tämä kevät (joka toivon mukaan on tulossa) joka sen aiheuttaa. Tällä kertaa on menty vain pienin muutoksin. Keittiössä vaan tavarat vähän vaihtoi paikkaa työpöydillä. Onpahan taas talon muut asukit kuutamolla kun etsivät jotain :) Tässä pari kuvaa, enpä tietenkään huomannut ottaa ennen kuvia.




Tässä vielä kuulumisia äidin voinnista, jos jotain kiinnostaa. Äiti otettiin tänään taas osastolle. Syynä oli viime yön oksennustauti. Oli kuivattanut äitiä sen verran että ottivat osastolle nesteytykseen. Ja voimia keräämään. Sytostaattihoidot alkavat jahka kuntoa on saatu vähän parannettua. Lääkäri oli kertonut että tautia ei voi parantaa, mutta hoidoilla sen leviäminen saadaan estettyä. Ja mahdollisesti kasvaimia pienennettyä. Kyllä on kummaa kun tuollaisetkin uutiset tuntuvat aivan super-mahtavilta. Nyt kun vaan saadaan äiti siihen kuntoon että hoidot voidaan aloittaa.

Mukavaa viikonloppua.

KatjaS

torstai 6. helmikuuta 2014

Nuppi, nuppi

Eilinen naulakko tuli valmiiksi ja pääsi keittiössä kaapin päätyyn kiinni.



Iltapäivällä iski inspiraatio kokeilla miltä meidän makkarin senkki näyttäisi erilaisin nupein. Siis tämä innostus iski kun satuin löytämään joskus ostamani tähti-nupit. Mulle on jotenkin kummasti kerääntynyt erilaisia nuppeja ja naulakoita (irto koukkuja). Nämäkin ostin joskus kun olivat niin nättejä.



Ennen oli tällaiset tylsät

Niitä ei tietenkään ollut riittävästi. Eikä niitä muuten ollut Kodinonnessakaan riittävästi. Eli eipä muuta kun yhdisteltiin kahta eri sorttia mitä kotoa sattui löytymään.



Jos joskus löydän noita tähtiä lisää, vaihdan varmaan sellaiset noiden numeroiden tilalle. Mutta menee se näinkin. Sanokaas muuten mitä mieltä olette tuon senkin ala- ja ylätason maalaamisesta. Mä en tykkää tuosta pyökin väristä yhtään, mutta millä sen maalaisi. Muuten kun tuo väri on vähän sellainen kerman tai vaniljan värinen. Eli ideoita otetaan vastaan, maalaanko vai en, ja jos niin millä värillä.

KatjaS

keskiviikko 5. helmikuuta 2014

Pikkunaulakko

Mä olen joskus vuonna tikku ja kivi ostanut isännälle tällaisen kännykkätelineen. Mutta, mutta, eihän nämä nykyiset kännykät tällaiseen mahdu. Avaimet siinä kyllä roikkuu, koska eihän niitä voi avain kaappiin laittaa. No onneksi edes tähän eksyvät. Mä olen vaan niin kyllästynyt kun kaikki muut tavarat seilaavat työpöydällä.


Eilen löysin Honkkarista tällaisia pussukoita puoleen hintaan. Ne oli kokonsa puolesta just passeleita puhelimelle. Mutta laitapa ne tohon roikkumaan. Ei oikein onnistu.


Eikä tietenkään mistään löytynyt sopivaa pikkuista naulakkoa. Siis sellaista että koukut ovat riittävän pieniä avaimille. Eli pakko yrittää väsätä itse. Nyt mulla on kuivumassa sitä varten laudan pala ja koukkuja. Saapas nähdä millainen tulee kun saa ne yhdistettyä.



Hyvä muuten et ihmisellä on hyvä muisti. Aamulla Huomenta Suomessa juttelivat Runeberg- palkinnosta. Mun oli oikein pakko kalenterista varmistaa et tänäänhän se on. Siis meidän kihlapäivä. Mentiin muinoin kihloihin kun isäntä pääsi armeijasta. Oltiin ostettu sormukset jo aiemmin ja jätetty ne liikkeeseen kaiverrettaviksi. Mä kun pääsin koulusta haettiin sormukset. Sormiin ne laitettiin romanttisesti liikenne valoissa kun odoteltiin valojen vaihtumista vihreiksi. Tänään kuulin et tuo samainen risteys on Rauman maantieteellinen 0-piste.

Pakko laittaa vielä tähän loppuun kuva meidän reippaasta vahdista. joka todellakin osaa relata "välillä".


KatjaS


maanantai 3. helmikuuta 2014

Runebergin torttuja

Tänään oli taas vuorossa leivontaa. Tällä kertaa Runebergin torttuja. Viikonloppuna muistin jopa ostaa muffinssi vuokia tätä varten. Perjantaina kun edelliset loppuivat kesken leipomisen. Tänään kotoa löytyi kaikki muut aineet, paitsi vadelma hillo. Eli nyt odotellaan josko joku kävisi sitä illemmalla hakemassa. Tai sitten päälle laitetaan ihan vaan mansikkahilloa.



Makoisaa alkanutta viikkoa kaikille

KatjaS

sunnuntai 2. helmikuuta 2014

Ihan mukava viikonloppu

Ihan mukavasti mennyt tämäkin viikonloppu. Perjantaina herkuteltiin niillä pullilla. Miten lämpimät pullat voivatkaan maistua niin herkullisilta. Tuntuu et niitä voisi syödä vaikka miten monta. Ja pakko tunnustaa, et useampi silloin tulikin syötyä.



Eilen oltiin päivällä jonkun aikaa mun vanhempien tykönä. Päivällä tein sit suuren :) päätöksen viikon pohdinnan jälkeen, ja lupauduin lähtemään Lukon peliin. Mä tykkään tosi paljon katsoa jääkiekkoa ja silleen, mut olen vaan niin mahdottoman huono lähtemään minnekään. Eilen ajattelin et vois tehdä itelle ihan hyvää kun olis välillä jotain muuta miettimistä. Eipä peli itsessään ollut mitenkään hyvä, mutta muuten oli ihan mukava reissu. Käytiin isännän kanssa erätauoilla "treffeillä", eli hän kävi mun seurana juomassa kahvit (normaalisti viettää ne muiden toimitsijoiden kanssa). Loppu ilta vierähtikin tv:tä katsellen.

Lumisin terveisin

KatjaS