perjantai 17. toukokuuta 2013

Kukkaset ulos

Sain eilen mullan haettua ja tänään oli vuorossa kukkien laittaminen ruukkuihin. Tein jo eilen listaa siitä mitä kukkia laitan minnekin. Mun mielestä on kivaa, että talon molemmissa sisäänkäynneissä on suht samanlaisia kukkia, vaikka ne ei juurikaan näy samaan aikaan.

Lobelia

Molemmissa päissä on seinässä Hopeaputous

Hopealanka, neilikka ja lobelia


Paviljongin kulmissa on markettaa ja lobeliaa

Terassin pöydällä ruusubegoni

Näissä on annansilmää ja ruusuliisaa (laatikot hakevat
vielä paikkaa)

Rautayrttiä, lobeliaa, neilikka ja hopealanka

Karjalanneito

Nurmikkokin on nyt leikattu ekan kerran. Lähti kaikki spraymaali jäljet mukavasti pois (maalailtiin vappuna nuoremman pojan kanssa nurmikolla omia juttujamme).

KatjaS

torstai 16. toukokuuta 2013

Kohti viikonloppua

Sain eilen maalattua sen mansikka laatikon. Odotellessani maalin kuivumista, päätinkin laittaa laatikon reunaan teksti tarran. Tekstiksi käytin veljeni vaimolle tekemää tekstiä, pienemmässä muodossa tosin. Jos nyt käytössä olevat mukit pysyisivät oikeassa paikassa. Pakko kyllä tunnustaa, että omani olen eilisen päivän ja tämän aamun aikana löytänyt kolmesti kahvinkeittimen vierestä. Kukahan sen siihen on laittanut? Kenties Osku.


Illalla oli pakko käydä räpsäsemässä kuva siitä kukasta, jonka nuppua kuvailin lauantaina. En kyllä muista laittaneeni maahan tuollaisia narsisseja. No eipä ole eka kerta kun mun muisti tekee tepposet.


Tämän vierestä kun löytyy tämän näköinen nuppu. Varmasti myöskin narsissi.


Oli pakko ikuistaa myös nämä mitkä lie vuokot. En yhtään tiedä mitä ovat. Kauniilta lilahtavilta kuitenkin näyttävät.


Tänään yritän saada haettua sitä multaa kesäkukille. Jos vaikka huomenna saisin ne istutettua ja laitettua paikoilleen. Ruukkunarsissit eivät enää näytä kovin houkuttelevilta oven vieressä. Ja multa jäi taas orvokkien osto väliin. 

KatjaS



keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Leijonia ja kukkia

Posti toi eilen mun facessa voittamani t-paidan. Säästelen sitä huomista leijonien matsia varten.


Illalla postissa käydessäni piipahdin samalla Cittarissa ja ostin kukkia esikoiselta äitienpäivä lahjaksi saamaani    astiaan. Mun mielestä se on kivan näköinen maljakkonakin.

Preeriaruusuja

Tänään olinkin sitten auttelemassa äitiä pihahommissa. Tein sieltä mahtavan löydön (oli menossa polttoon). Juuri aamulla etsiskelin tarjotinta tai vastaavaa tiskipöydälle meidän kahvimukeja varten (mun, isännän ja poikien). Ne kun pyörivät ympäriinsä, ja isäntä, joka aamulla keittää kahvit, on kiukkuinen kun ne ovat kahvinkeittimen edessä. Muovi tarjotin oli vähemmän sopiva mun makuuni, ja mietin että käyn jostain hakemassa matalan puisen laatikon tai tarjottimen siihen. Mut eipä tarvinnutkaan kun löysin tämän: 


Maalia vaan pintaan niin hyvä tulee. 

Kävin tänään vähän ex tempore kesäpihalla hakemassa kesäkukkia. Hyvä yrittää siellä miettiä millaisia ruukkuja mulla on ja miten paljon. Kolme kukkurallista kassia kukkia tuli kotiin, nyt vaan jännätään riittääkö ne. Vai onko niitä ihan liikaa. Tarvii vaan hakea vielä multaa ennen kuin saan ne istutettua.

Nyt perheelle ruokaa massuun ja laatikkoa maalailemaan.

KatjaS




tiistai 14. toukokuuta 2013

Virkkaukset valmiina

Sain eilen haettua sitä kudetta (olikin trikookudetta, enkä ontelo). No kuitenkin ostin 3 rullaa lisää. Kyllä niiden rullien riittoisuus on aika vaihtelevaa. Mulla on itsellä valkoisesta kuteesta tehty matto, ja muistaakseni siihen meni 3 rullaa kudetta. Tähän meni 4,5. Ja jätin lopulta virkkaamatta vissiin 3 tai 4 kerrosta kun kude olisi taas loppunut kesken. Silti matto on halkaisijaltaan suurempi kuin mun omani. Illalla surrauttelin vielä koriin sisuksen. Ja sain siinä samalla rikottua saumurini. En tiedä mistä johtuu ettei aparaatti tee lainkaan tikkiä. Mun hermot ei eilen kestänyt selvittää sitä. Eli se saa jäädä siihen kun seuraavan kerran yritän käyttää sitä.

Tässäpä kuvat


Kerrankin matto jota meidän Osku
ei yrittänyt omia (johtuikohan väristä?)


Eikös tässä ole ihan hyvä synttärilahja???



KatjaS

maanantai 13. toukokuuta 2013

Ihan tavallinen maanantai

Vai mitenkäs siinä laulussa sanotaan? Joka suhteessa kyllä tavallinen, kun ei taas(kaan) tunnu saavan mitään aikaiseksi. Tiskikoneen olen sentään saanut päälle (olen ollut hereillä reilut 3 tuntia). Ja itse asiassa olen jo pohtinut pyykin pesua. Eikös sitä sanota että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Mä oon suunnitellu jo niin hyvin et se vastaa ainakin 85 prosenttia. Tässä pyykin pesussa on nyt pohdinnan alla se, kannattaako mun viedä pyykit ulos kuivumaan. En edes tiedä onko sadetta luvattu. Meillä vaan teline sattuu olemaan niin suojaisassa paikassa, että kevät saa tulla aika pitkälle ennen kuin meillä pyykit kuivuvat ulkona. No tarvii vielä miettiä hetki...

Iltapäivällä on edessä vielä yksi vanhempain vartti tälle keväälle. Sinne mun kelpaakin mennä kun on oikein oma kuljettaja ja kaikki. Samalla tarvii muistaa hakea lisää ontelokudetta, että saa virkattua maton valmiiksi. Hain sitä perjantaina 3 rullaa koria varten, ja innostuin taas virkkaamisesta. Ja kun kudetta jäi, ajattelin tehdä korille maton kaveriksi. No eihän se 3 rullaa siihen tietenkään riittänyt. No illalla on taas hyvää aikaa virkata kun katselee jääkiekkoa. Ja huomenna voisin yrittää neuloa koriin sisuskankaan (suunnittelua, suunnittelua taas). Laitan kuvia kun molemmat ovat valmiina.


Loppuun vielä muutama kuva, jotka ei taaskaan liity asiaan yhtään.



Meidän Osku-herra vanhemman neidin
piirtämänä




Nämä avaimet eivät ole tuon Mom´'s hotelin
huoneiden avaimia


Nyt laittamaan se pyykkikone päälle. Ja leikkaamaan yksi tarra.

KatjaS


sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Äitienpäivä

Aamulla sain perinteiseen tapaan kahvit ja lasten tekemät lahjat sänkyyn. Sekä "onnittelu laulun" karvakuonolta (Osku ei tykkää lainkaan jos joku menee aamulla sängyn lähelle kun joku vielä nukkuu siellä, seurauksena on ihme ulinaa).

Kuopus oli tehnyt hienon kaulakorun ja rasian sille:


Lisäksi sain häneltä kuoren josta paljastui useampikin kortti:



Nuorempi poika oli tehnyt tällaisen kortin:



Vanhemman tyttären kortti:



Ja esikoinenkin saapui iltapäivällä tyttöystävänsä luota kotiin ja toi mukanaan tällaisen ihanuuden:

Sisällä oli pussi kehäkukan siemeniä
Mä jatkan äitienpäivän viettoa. Hyvää äitienpäivää kaikille!!

KatjaS

lauantai 11. toukokuuta 2013

Ihana aurinko

Aamulla lehteä hakiessani kuulin ihme ääniä aidan takaa. Tien toiselta puolelta tihrustaessani (koira oikoi koipeaan puun juurella) huomasin et meidän pikku mökki (siis lintulauta) oli kadonnut. Mun oli oikein pakko kävellä viereen katsomaan ja joo-o siellä se makasi seppelvarpun päällä kyljellään kun jalka oli mennyt poikki. Miten huonoksi vuokra emännäksi mä tunsinkaan itteni. Aamupäivällä isäntä sitten meni vaihtamaan siihen jalkaa ja mun hommaksi jäi pöntön siivous. Mä todella järkytyin kun otin katon pois ja pöntön kaikki pehmikkeet oli yhdellä seinällä ja nurkassa kyyhötti sinitiainen. Mä olin ihan varma et se on loukannut ittensä, mut lopulta se lähti lentoon. Pönttö oli pakko saada tyhjäksi kun sen kiinnitys on pohjasta. Mut arvatkaas vaan tuliko suoraan sanottuna p*****t fiilikset kun pöntön tyhjennyksen jälkeen näin katon nurkassa pieniä munia. No se oli jo myöhäistä kun pesä oli tuhottu. Pönttö nököttää nyt vanhalla paikallaan entistä ehomman jalan nokassa ja mä toivon että asukkaat palaavat tekemään uuden pesän sinne.

Ton äskeisen jälkeen olikin pakko taas hakea kamera ulkoilemaan. Miten näin keväällä tuntuu et pihalla tapahtuu koko ajan jotain. Esimerkiksi tänään huomasin et kieloissa on ekat nuput. 15 vuotta sitten kun meidän vanhempi neiti syntyi, sain kotiin ison kimpun kieloja esikoisen kummeilta. Näköjään nyt ollaan vaan pari päivää jäljessä siitä, vaikka silloin oli jo vappu viikolla likimain hellettä.

Kielon nuppuja

Onnenpensaan kukatkin on vihdoin auki

Mikähän tässä mahtaa olla

Peikonpähkinä jaksaa sinnitellä hengissä


Keltavuokko

Tuo neljänneksi ylimmän kuvan kukka on just tyypillistä mulle. Mä ostan aina uusia sipuleita ja kukkia enkä yhtään muista mitä ne on ja minne olen ne laittanut. Eli keväällä on jännitystä mitä mistäkin tulee. Ja lisä jännitystä tulee siitä kun keväällä laittaa uusia kukkia maahan eikä lainkaan tiedä kasvaako samassa kohdassa jo jotain muuta.

Eipä taas muuta. Mä lähden odottelemaan taas vaihteeksi synttärivieratia. Ja kurkkimaan ikkunasta näkyykö pikku mökin luona liikettä.

KatjaS