maanantai 30. marraskuuta 2020

Sydämentykytystä

 Tuli lauantaina vähän ylimääräistä sydämentykytystä. Isäntä lähti jäähallille töihin ja mä olin nuoremman pojan kanssa kahdestaan kotona. Yhtäkkiä oli ihan kuin sulanut muovi olisi haissut. Kävin keittiössä katsomassa ja hellalla ei ollut mitään. Käry kuitenkin haisi olkkarissa. Kurkkasin vaatehuoneeseen ja siellä vasta haisikin. Mitään ei näkynyt mutta käryä tuntui. Mä rupesin tyhjentämään sitä ja poika laittoi isännälle viestiä. Ja kuten muistin ainoat sähkölähteet olivat katkasija, lamppu ja pistorasia. Niistä mikään ei ollut normaalia kuumempi eikä alhaalla olevat haisseet. Mä kannoin tavaroita pois ja nuuhkittiin hyllyjä ja kokeiltiin seiniä. Mitään ei löytynyt. Isäntä toi tullessaan lämpökameran, mutta silläkään ei löytynyt mitään.

Lamppu kuitenkin lopulta otettiin pois, koska vanha loisteputki. Ja se sitten paljastuikin hajun lähteeksi.  Eilen meiltä sitten vaihdettiin kaikista vaatehuoneista loisteputket pois.

Jos asiassa jotain positiivista niin kerrankin on vaatehuone siivottu oikein kunnolla.



KatjaS

6 kommenttia:

  1. Hui, miten pelottavaa. Mahtaisiko tuollaisesta tulipalo syttyä...onneksi vaara on ohi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ainakin olen epäluuloinen sähkölaitteiden suhteen. Veljeni luona syttyi joskus tulipalo sähkölaitteita.

      Poista
  2. Onneksi ei mitään tapahtunut ja se siivouskin tuli tehtyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi ei. Ja kyllä nyt on hyvä mieli kun vaatehuone on siistimpi kuin ikuisuuksiin 😊

      Poista
  3. Joulusiivous siinä samalla...
    Joo, pienellä varauksella suhtaudutaan täälläkin vanhoihin sähkövehkeisiin. Nykylaatuiset todennäköisesti menevät vaihtoon aiempia nopeammin...

    VastaaPoista