Ei ihan uskoisi et on tammikuu kun katselee ikkunasta ulos. Ja varsinkin jos menee pihalle kiertelemään. Mä koin iloisen yllätyksen pari päivää sitten kun kävelin terassilla ja huomasin että viime kesänä maahan laittamani jouluruusu oli alkanut kukkimaan.
Lisäksi yhdessä orvokissa oli pieni nuppu. Pakko silti kyllä myöntää et mielummin mä katselisin tammikuussa lumikinoksia kuin ulkona kukkivia kukkia.
Mukavaa loppiaista kaikille.
KatjaS
maanantai 6. tammikuuta 2014
lauantai 4. tammikuuta 2014
Siinä se meni
Niin se joulu on meidän osalta tullut päätökseensä. Ulkona on vielä jouluvalot päällä nuutinpäivään asti. Muut koristeet ulkoa pitäisi tuoda sisälle kuivumaan ennen pois pakkaamista. Muuten kaikki tuli eilen kerättyä pois. Matot ja verhot vaihdoin myös saman tien. Ja olipahan taas urakka. Miten niiden pois kerääminen voikaan olla noin iso homma, kun esille laitto ei tunnu lainkaan niin isolta.
Koristeiden raivaamisen jälkeen sain laitettua paikoilleen yhden lahjaksi saamani tähden. Meinasin laittaa tohon enemmän niitä, mutta eihän tuon ison kanssa mahtunut muita.
Keittiössä ollut kalenteri muutti takan reunalle
Keittiöön laitoin sen lahjaksi saadun
Täällä harmaus vaan jatkuu. Mitenkäs muualla? On siinä mielessä hyvä, et sillä varjolla voi röhnöttää sohvalla urheilua katsellen ja kirjoja lukien.
KatjaS
Koristeiden raivaamisen jälkeen sain laitettua paikoilleen yhden lahjaksi saamani tähden. Meinasin laittaa tohon enemmän niitä, mutta eihän tuon ison kanssa mahtunut muita.
Keittiössä ollut kalenteri muutti takan reunalle
Keittiöön laitoin sen lahjaksi saadun
Täällä harmaus vaan jatkuu. Mitenkäs muualla? On siinä mielessä hyvä, et sillä varjolla voi röhnöttää sohvalla urheilua katsellen ja kirjoja lukien.
KatjaS
torstai 2. tammikuuta 2014
Ja harmaus jatkuu
Eipä tuonut vuoden vaihtuminen muutosta tähän sää tilaan ja yleiseen harmauteen. Harmittaa vaan kun ei toinnu tekemään oikeastaan mitään kun on jatkuvasti niin harmaata ja pimeää. Tuntui muuten eilen mun mielestä hullulta kun säätiedotuksessa luvattiin ilman lauhtuvan loppu viikolla. No onhan se totta tietysti jos kolmesta asteesta tippuu lämpö kahteen asteeseen. Tosin mun mielestä tammikuussa kuuluisi olla hiukan verran lauhempaa...
Asiasta ihan toiseen. En muista olenko kertonut et mä löysin ennen joulua vihdoin ja viimein paperirullatelineen meidän vessaan. En tiedä olenko mä niin ronkeli, vai mistä johtuu, mut siihen meni melkein kaksi vuotta et löysin sopivan. Paperit oli sen aikaa (ja vieläkin lisä rullat) puuämpärissä, joten telineellä ei ollut mikään kiire. Sen takia päätinkin et ostan vasta kun näen sellaiseen mistä tykkään. Tämä sitten löytyi ihan Honkkarin hyllystä.
Mä jatkan täällä voimien keräilyä huomista varten. Meinaan paketoida meidän joulun lopullisesti tältä erää huomenna.
Terveisin
KatjaS
Asiasta ihan toiseen. En muista olenko kertonut et mä löysin ennen joulua vihdoin ja viimein paperirullatelineen meidän vessaan. En tiedä olenko mä niin ronkeli, vai mistä johtuu, mut siihen meni melkein kaksi vuotta et löysin sopivan. Paperit oli sen aikaa (ja vieläkin lisä rullat) puuämpärissä, joten telineellä ei ollut mikään kiire. Sen takia päätinkin et ostan vasta kun näen sellaiseen mistä tykkään. Tämä sitten löytyi ihan Honkkarin hyllystä.
Mä jatkan täällä voimien keräilyä huomista varten. Meinaan paketoida meidän joulun lopullisesti tältä erää huomenna.
Terveisin
KatjaS
keskiviikko 1. tammikuuta 2014
Vuosi vaihtui
Meidän vuosi vaihtui pitkälti perinteisissä. merkeissä. Alku illasta tosin kudoin kuopukselle uuden pipon. Neiti kun halusi välttämättä sellaisen jossa on iso tupsu. Melko lähelle takin väriä löytyivät langat.
Illalla testattiin isännän tekemä palju. Se ei ole vielä kokonaan valmis, eikä vielä edes lopullisessa paikassa. Mä en suostu uhraamaan kukkamaatani paljulle ennen kuin olen pelastanut alta muutaman kukan. Ja se onnistuu vasta keväällä. Kun palju on saatu paikoilleen, sen ulkokuori tehdään valmiiksi. Nyt sisäpuoli on jo kuitenkin sellaisessa kunnossa että testaus onnistui.
Loppuilta menikin (osa istui paljussa monta tuntia) telkkaria katsellen. Isäntä kävi vielä yöllä lapsukaisten kanssa ampumassa raketteja. Mä olin Oskun turvana sen ajan (reppana pelkää pauketta ihan mahdottomasti). Mä en itse muutenkaan liiemmin välitä raketeista. Alla olevat kuvat ovat vanhemman neidin ottamia.
Hyvää alkanutta vuotta
KatjaS
Loppuilta menikin (osa istui paljussa monta tuntia) telkkaria katsellen. Isäntä kävi vielä yöllä lapsukaisten kanssa ampumassa raketteja. Mä olin Oskun turvana sen ajan (reppana pelkää pauketta ihan mahdottomasti). Mä en itse muutenkaan liiemmin välitä raketeista. Alla olevat kuvat ovat vanhemman neidin ottamia.
Hyvää alkanutta vuotta
KatjaS
tiistai 31. joulukuuta 2013
UUsi vuosi
Meille muutti eilen uusi tiskikone. Kyllä nyt kelpaa. Mä olin jo niin tottunut siihen edellisen koneen luukussa olevaan tarraan, että siirsin sen tähän uuteen.
Tänään laitin joulukuusen pois. Oksat leikkasin pienemmiksi ja poltin takassa, runko lähti puukatokseen odottamaan pätkimistä. Muut koristeet jäivät vielä. Otan ne varmaan loppu puolella viikkoa pois. Jotenkin vaan säälittää kun noiden jouluvalojen ansiosta on niin paljon valoisampaa. Ja mä olen jotenkin niin tykästynyt noihin keittiössä oleviin punaisiin juttuihin. Siis mä, joka en ole ikinä tykännyt punaisesta.
Eipä tässä enää muuta tällä kertaa.
Oikein mukavaa uutta vuotta kaikille!!
KatjaS
Tänään laitin joulukuusen pois. Oksat leikkasin pienemmiksi ja poltin takassa, runko lähti puukatokseen odottamaan pätkimistä. Muut koristeet jäivät vielä. Otan ne varmaan loppu puolella viikkoa pois. Jotenkin vaan säälittää kun noiden jouluvalojen ansiosta on niin paljon valoisampaa. Ja mä olen jotenkin niin tykästynyt noihin keittiössä oleviin punaisiin juttuihin. Siis mä, joka en ole ikinä tykännyt punaisesta.
Eipä tässä enää muuta tällä kertaa.
Oikein mukavaa uutta vuotta kaikille!!
KatjaS
sunnuntai 29. joulukuuta 2013
Valoa kansalle tai ainakin meille
Noiden aiemmin esittelemieni lahjojen lisäksi me saatiin valaisevia juttuja. Eli korillinen kynttilöitä. Niitä kyllä kelpaakin poltella tällaisilla keleillä mitä täällä on ollut parina viime päivänä.
Lisäksi saatiin uusi lyhty. Siinä oli mukana seinäkannake. Mietin sen laittamista olkkariin, vaatehuoneen oven viereen, mutta se päätyikin keittiöön. Sen sisälle laitin pienen patteri valosarjan. Nyt se ei niin kauheasti valaise kun vieressä on joulukuusi ja muita valoja, mutta kun ne on viety pois, tämä valaisee keittiön mukavasti yöaikaan. Mikäli joku nyt siellä sattuu käymään.
Meidän tiskikone sit vissiin hajosi lopullisesti. Se ei toiminut kuin sen yhden kerran tapaninpäivän iltana. Pitää vaan ihmeellistä ääntä kun olen kokeillut. Nyt meillä onkin tarkoitus huomenna lähteä katsastamaan, ja toivon mukaan ostamaan, uusi kone. Olen sen verran tympiintynyt tuohon käsin tiskaamiseen. Hommana se ei ole iso, mutta tiskien kuivatus ilman kunnollista paikkaa. Ja se harmittaa eniten et otat tiskit koneesta ja peset käsin. Kone kun on ollut paras paikka säilyttää ne likaisina. Ei haittaa vaikka joku sattuisi yllättäen tulemaan kylään.
Kerrankin aurinkoista päivän jatkoa
KatjaS
Lisäksi saatiin uusi lyhty. Siinä oli mukana seinäkannake. Mietin sen laittamista olkkariin, vaatehuoneen oven viereen, mutta se päätyikin keittiöön. Sen sisälle laitin pienen patteri valosarjan. Nyt se ei niin kauheasti valaise kun vieressä on joulukuusi ja muita valoja, mutta kun ne on viety pois, tämä valaisee keittiön mukavasti yöaikaan. Mikäli joku nyt siellä sattuu käymään.
Kerrankin aurinkoista päivän jatkoa
KatjaS
perjantai 27. joulukuuta 2013
Lahjukset
Mä olin sit vissiin ollut ihan kiltti, päätellen siitä miten paljon joulupukki mulle toi lahjoja.
Lisäksi tuli vielä uusi yöpuku. Ja karkkia ihan mahdoton määrä. Kukahan nekin kaikki syö?
Mä kerroin teille eilen et meidän tiskikone teki lakon? No eilen päivällä sanoin perheelle et joku muu tiskaa illalla kuin minä. Arvatkaapa vaan kuka tiskasi. Joo tiskikone, alkoi taas toimimaan. Eipä mitään ihan hyvä kun toimii, mutta olis kyllä voinut toimia muinakin päivinä.
KatjaS
| Tämän sain kolmelta nuoremmalta. Näitä saman- laisia purkkeja olen aina välillä ostellut itekin |
| Esikoiselta sain tällaisen kivan pöytäliinan. |
| Ja lisää tähtiä |
| Pukki toi just ne kirjat mitä olin toivonutkin |
| Isännän kanssa saatiin kesto kalenteri |
Mä kerroin teille eilen et meidän tiskikone teki lakon? No eilen päivällä sanoin perheelle et joku muu tiskaa illalla kuin minä. Arvatkaapa vaan kuka tiskasi. Joo tiskikone, alkoi taas toimimaan. Eipä mitään ihan hyvä kun toimii, mutta olis kyllä voinut toimia muinakin päivinä.
KatjaS
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)



