tiistai 21. toukokuuta 2013

Suosiollinen sää

Sää oli eilen iltapäivällä suosiollinen mulle ja mun projekteilleni. Varoiksi kyllä vein kaapelikelani katokseen maalaukseen. Se oli tosin niin kuivaa lautaa, että maali kuivui lähes saman tien kun sai sen sutikoitua puuhun. Nyt annoin sen kuitenkin yön ajan kuivua katoksessa, ja pyörittelin sen vasta tänään paikoilleen.


Tuolin siirsin makuuhuoneen työpöydän vierestä ulos


Kenkään kaivoin kukkamaasta reunuskakkaran alun

Toinen projekti ei ihmeempää työtä vaatinutkaan. Pyörä oli kotona valmiina odottamassa kunnostusta (taitaa nyt jäädä syksyyn) tai jäädä kokonaan kunnostamatta.

Pyörä tulee vaihtamaan paikkaa kunhan vain
keksin minne laitan sen


Nämäkin olivat molemmat taas niitä kun olen katsellut muiden nettiin laittamia kuvia, ja mun on tietenkin pakko ollut saada kanssa kun muillakin on. Tosta tulikin mieleen mitä on taas pakko saada. Olin päivällä vanhempieni luona ja näin siellä vanhan puuhuoneen oven, sellaisen kuluneen, jossa oli isot saranat. Ja munhan on nyt pakko saada se. Se luvattiinkin mulle, jess!! Mä en vaan yhtään tiedä minne sen laittaisin meidän pihalla. 701 neliötä ei niin hirveästi suo noita mahdollisuuksia pihasisustamiseen. Samaten vähän jännittää mitä isäntä asiaan sanoo kun roudaan oven kotiin. Noh kait hän on jo tottunut mun päähän pistoihin.

KatjaS

maanantai 20. toukokuuta 2013

Synttärit part 3

Tai 4, jos isännän synttärit lasketaan mukaan. Meillä on aina tässä sellainen kolmen viikon synttäri rutistus kun härkä lauman synttäreitä juhlitaan. Ne alkaa isännän synttäreistä ja päättyy tähän nuoremman pojan syntymäpäivään. Ja tänä vuonna nuorelle miehen alulle tuli 14 vuotta täyteen. Eli eilinen päivä meni taas leipoessa ja siivotessa. Oli varsinkin mukavaa pienen univelan kera.

Päällä on lakritsikinuskia ja karkkimassa noppia


Eipä ihan vedä vertoja tälle hääkakku ihanuudelle





Eipä muuta tällä kertaa. Yritän jatkaa taas yhtä keskeneräistä projektia (jos sää sallii). Ja mikäli se ei onnistu, jatkan yhden toisen suunnittelua.



KatjaS

lauantai 18. toukokuuta 2013

Saunakamari ja sen kalusteet

Vapun päivänä saatiin vihdoin siivottua meidän sauna kamari. Se on ollut mun listalla jo pidemmän aikaa, mutta viimeisen sysäyksen siivonnalle antoi Hobby Hallin kuvasto ja siinä olleet rottinkikalusteet. Siis vautsi. Jos mulla olis ylimääräistä rahaa, olisisn tilannut ne heti. Mutta kun ei ole, niin tyydyin maalaamaan vanhoja. Meidän vanhojen runko oli vaan hiukan huono mun suunnitelmiin. Ja se niiden maalaaminen. Huh-huh. Laitoin ensin pohjamaalin ihan pensselillä ja pintaan vielä spray maalia.

Tästä lähdettiin:



Ja tähän päästiin:


Eilen ne vihdoinkin saatiin kaikki paikoilleen. Meillä on taas ollut tosi nopeeta toimintaa, kun tähänkin meni kaksi viikkoa. No ei ihan ollut tärkeysjärjestyksessä ekana.



Sauna kamarin hyllyltä löytyy isännän
kahvipannu kokoelma

Ja muuta vanhaa tavaraa

Tänään illalla olisikin sitten tiedossa veljen pojan häät. Ja meillä tietysti taas kommelluksia matkassa. Mä kirjoitin eilen kortin valmiiksi, ja tänään nuorempi poika luuli kuorta ostoslistaksi ja kirjoitti kulmaan aromimauste. Arvatkaa vaan löytyykö kotoa sen kokoisia kirjekuoria, no ei tietenkään. Eli mepä viedään kortti ilman kuorta.

KatjaS

perjantai 17. toukokuuta 2013

Kukkaset ulos

Sain eilen mullan haettua ja tänään oli vuorossa kukkien laittaminen ruukkuihin. Tein jo eilen listaa siitä mitä kukkia laitan minnekin. Mun mielestä on kivaa, että talon molemmissa sisäänkäynneissä on suht samanlaisia kukkia, vaikka ne ei juurikaan näy samaan aikaan.

Lobelia

Molemmissa päissä on seinässä Hopeaputous

Hopealanka, neilikka ja lobelia


Paviljongin kulmissa on markettaa ja lobeliaa

Terassin pöydällä ruusubegoni

Näissä on annansilmää ja ruusuliisaa (laatikot hakevat
vielä paikkaa)

Rautayrttiä, lobeliaa, neilikka ja hopealanka

Karjalanneito

Nurmikkokin on nyt leikattu ekan kerran. Lähti kaikki spraymaali jäljet mukavasti pois (maalailtiin vappuna nuoremman pojan kanssa nurmikolla omia juttujamme).

KatjaS

torstai 16. toukokuuta 2013

Kohti viikonloppua

Sain eilen maalattua sen mansikka laatikon. Odotellessani maalin kuivumista, päätinkin laittaa laatikon reunaan teksti tarran. Tekstiksi käytin veljeni vaimolle tekemää tekstiä, pienemmässä muodossa tosin. Jos nyt käytössä olevat mukit pysyisivät oikeassa paikassa. Pakko kyllä tunnustaa, että omani olen eilisen päivän ja tämän aamun aikana löytänyt kolmesti kahvinkeittimen vierestä. Kukahan sen siihen on laittanut? Kenties Osku.


Illalla oli pakko käydä räpsäsemässä kuva siitä kukasta, jonka nuppua kuvailin lauantaina. En kyllä muista laittaneeni maahan tuollaisia narsisseja. No eipä ole eka kerta kun mun muisti tekee tepposet.


Tämän vierestä kun löytyy tämän näköinen nuppu. Varmasti myöskin narsissi.


Oli pakko ikuistaa myös nämä mitkä lie vuokot. En yhtään tiedä mitä ovat. Kauniilta lilahtavilta kuitenkin näyttävät.


Tänään yritän saada haettua sitä multaa kesäkukille. Jos vaikka huomenna saisin ne istutettua ja laitettua paikoilleen. Ruukkunarsissit eivät enää näytä kovin houkuttelevilta oven vieressä. Ja multa jäi taas orvokkien osto väliin. 

KatjaS



keskiviikko 15. toukokuuta 2013

Leijonia ja kukkia

Posti toi eilen mun facessa voittamani t-paidan. Säästelen sitä huomista leijonien matsia varten.


Illalla postissa käydessäni piipahdin samalla Cittarissa ja ostin kukkia esikoiselta äitienpäivä lahjaksi saamaani    astiaan. Mun mielestä se on kivan näköinen maljakkonakin.

Preeriaruusuja

Tänään olinkin sitten auttelemassa äitiä pihahommissa. Tein sieltä mahtavan löydön (oli menossa polttoon). Juuri aamulla etsiskelin tarjotinta tai vastaavaa tiskipöydälle meidän kahvimukeja varten (mun, isännän ja poikien). Ne kun pyörivät ympäriinsä, ja isäntä, joka aamulla keittää kahvit, on kiukkuinen kun ne ovat kahvinkeittimen edessä. Muovi tarjotin oli vähemmän sopiva mun makuuni, ja mietin että käyn jostain hakemassa matalan puisen laatikon tai tarjottimen siihen. Mut eipä tarvinnutkaan kun löysin tämän: 


Maalia vaan pintaan niin hyvä tulee. 

Kävin tänään vähän ex tempore kesäpihalla hakemassa kesäkukkia. Hyvä yrittää siellä miettiä millaisia ruukkuja mulla on ja miten paljon. Kolme kukkurallista kassia kukkia tuli kotiin, nyt vaan jännätään riittääkö ne. Vai onko niitä ihan liikaa. Tarvii vaan hakea vielä multaa ennen kuin saan ne istutettua.

Nyt perheelle ruokaa massuun ja laatikkoa maalailemaan.

KatjaS




tiistai 14. toukokuuta 2013

Virkkaukset valmiina

Sain eilen haettua sitä kudetta (olikin trikookudetta, enkä ontelo). No kuitenkin ostin 3 rullaa lisää. Kyllä niiden rullien riittoisuus on aika vaihtelevaa. Mulla on itsellä valkoisesta kuteesta tehty matto, ja muistaakseni siihen meni 3 rullaa kudetta. Tähän meni 4,5. Ja jätin lopulta virkkaamatta vissiin 3 tai 4 kerrosta kun kude olisi taas loppunut kesken. Silti matto on halkaisijaltaan suurempi kuin mun omani. Illalla surrauttelin vielä koriin sisuksen. Ja sain siinä samalla rikottua saumurini. En tiedä mistä johtuu ettei aparaatti tee lainkaan tikkiä. Mun hermot ei eilen kestänyt selvittää sitä. Eli se saa jäädä siihen kun seuraavan kerran yritän käyttää sitä.

Tässäpä kuvat


Kerrankin matto jota meidän Osku
ei yrittänyt omia (johtuikohan väristä?)


Eikös tässä ole ihan hyvä synttärilahja???



KatjaS