keskiviikko 20. marraskuuta 2019

Kuvia muutamalta illalta


Mua on vissiin nyt syksyllä purrut joku "kävely kärpänen". Olen meinaan innostunut kävelemään enemmän kun ennen. Kävinhän mä kesälläkin Masin kanssa lenkillä, mut lähinnä vaan viikonloppuisin. Nyt olen reilut pari viikkoa käynyt joka ilta :)

Iltaisin on vaan niin pimeetä, varsinkin Petäjäksen suunnalla, et ollaan muutamana iltana kävelty vähän eri suunnassa.

Kuvat on otettu Suvitien varrelta. Tässä näkyy Syväraumanlahden venelaitureita. Ovat noin valaistuina melkoisen upean näköisiä.


Tykkään myös näistä istutuksista. Sopivat nuo heinät jotenkin niin hyvin meren rantaan.






Tässä vielä yksi penkki saman tien varrelta.


Loppuun vielä kunnon teinipeili meikäläisestä. Mä en siis ole ikinä tykännyt punaisesta, ja silti nyt kummasti mun lähes kaikki lenkki vaatteet ovat pinkkejä tai muuten punertavia.


KatjaS

perjantai 15. marraskuuta 2019

Aina käy näin


Mä en tajua miten mulle käy aina näin kun jään töistä pois. Siis alan järjestellä kotona paikkoja. Siirrän tavaran paikasta A paikkaan B ja siellä olevan tavaran taas edeltä pois ja sitten kaikki näyttääkin tältä kun alla olevissa kuvissa.



Kenkiäkin tuntuu kuistin kaapista löytyvän aina ihan mahdottomasti. Ja osasta mulla ei ole tietoakaan kenen ne on, tai mahtuuko jonkun jalkaan.


Samoin kun löytyy kierrätykseen menevää paperia ja pahvia. Tai ihan vaan roskiin menevää tavaraa. Ja vaikka taas on ulos kannettu kassi ja laatikko kaupalla kaikkea, tilaa ei ole tullut oikeastaan yhtään.


Tällaista tällä kertaa, mä jatkan tämän kaaoksen selättämistä et pääsen siivoomaan lattiatkin.

KatjaS

tiistai 12. marraskuuta 2019

Askartelua

Taisin viime kerralla kirjoitellakin et Masi oli viime viikon meillä hoidossa. Mä keksin et kun itsekin olin jo kotona (työt loppuneet tältä syksyltä), voitaisiin Masin kanssa "askarrella" isänpäiväksi. Ensin meinasin et tehdään kortti nuoremmalle pojalle (Masin "iskälle"). Se kuitenkin muuttu ja tehtiinkin taulu.

Alla olevassa kuvassa näkyy Masin kauneuspiste jota ei oikeasti ole. En tiedä miten on maalia saanut poskeensa.


Tässä on pari kuvaa valmiista taulusta



Voitte muuten uskoa et meidän pesuhuoneen lattia oli kivan näköinen askartelun jäljiltä. Mä kyllä pyyhin suurimmat maalit pois, ja pesinkin tassun, mutta silti lattialla oli melkoisesti ruskeita tassun jälkiä.

KatjaS

torstai 7. marraskuuta 2019

Viimeisinä päivinä

Puutarhan työt mun osalta ovat tältä vuodelta ohi. Tässä on muutamia kuvia mitä viimeisen viikon aikana otin.

Havuja on siirretty huoneen lämpöön talvehtimaan



Bellikset kukkivat havujen kanssa samassa huoneessa


Samoin etelänkevätesikot. Tuli jotenkin keväinen olo kun näki nämä :)


Viimeiset pari kolme viikkoa meni näissä merkeissä. Kaikki huoneet (13), tunnelit (10), sekä perennojen ja havujen ulkoalueet siivottiin. Tämä alla oleva tunneli oli pahimmasta päästä.


Viime viikolla täällä oli lunta maassa ja huoneessa näytti näin kivalta.





Tällaista tällä kertaa. Nyt pitäisi ruveta "askartelemaan" Masin kanssa isänpäivä lahjaa :D

KatjaS

keskiviikko 23. lokakuuta 2019

Kuumia aaltoja

Sain tilaisuuden päästä katsomaan Teatteri Faken ensi-iltaa Kuumia aaltoja. Esityksen tähtinä esiintyivät Rinna Paatso ja Meiju Suvas. Eilen illalla sitten oltiin isännän kanssa nauttimassa esityksestä. Pakko sanoa että kyllä kannatti mennä katsomaan, oli sen verran hauska esitys.




Pahoittelen kuvien laatua, mutta räpsäisin ne kännykällä ja istuimme katsomon takaosassa.

KatjaS

perjantai 11. lokakuuta 2019

Roosa nauha 2019

Tänä vuonna mun kaikki Roosa nauha ostokseni ovat olleet Airamilta.

Meidän Suomi 100 termarista alkoi korkki falskaamaan, enkä onnistunut löytämään siihen uutta. Päätin sit ostaa uuden termarin kun näin tämän Roosa nauha väreissä olevan.


Tämä juomapullo on varmasti kätevä jos vaikka ensi kesänä on kuumaa. Sopii hyvin käytettäväksi töissä sekä pyörä- ja kävelylenkeillä.


Tätä retro lamppua olen ihaillut jo aiemmin, mutta ostaminen on jäänyt.


Otsalamppu on näppärä laittaa käteen kun pimeällä käy kävelemässä. Ja varsinkin Masin kanssa käydessä on hyvä kun valon avulla löytää siivottavat läjät paremmin :). Plussaa tässä on mun vanhaan verrattuna vielä se että tämä on ladattavaa mallia.


Tässä vielä koko tämän vuoden saalis.


KatjaS

torstai 3. lokakuuta 2019

Aloe vera-langasta

Sain viime viikolla aikaiseksi parit villasukat. Lankana oli aloe vera-lanka (nimeä en muista). Olen kuullut et kyseinen lanka auttaisi erilaisiin särkyihin, joten ajattelin tehdä tuollaiset nuoremmalle pojalle. Hänellä kun on likimain jatkuvasti reumasta johtuvaa särkyä jaloissaan.



KatjaS