tiistai 16. joulukuuta 2014

Shoppailua ja lisää vuosia

Isäntä pitää tämän viikon lomaa. Viikonloppuna hän ilmoitti et maanantaina lähdetään Turkuun. No ei me eilen ihan Turkuun asti menty, mutta melkein kuitenkin. Käytiin ensin Ruskossa Loviisan aitassa. Siellä oli taas kaikkea kivaa, mutta mukaan tarttunut paljon mitään. Katselin vaan tavaroita, ja mietin mitä niillä tekisin tai minne ne laittaisin.




Sieltä jatkettiin Raisioon Ikeaan. Ikeasta ostin kasan kynttilöitä ja lahjanauhoja :)


Sen jälkeen käytiin vielä Myllyssä, Plantagenissa ja Bauhausissa. Joulukukkien lisäksi ostin pari murattikaarta. Mä olen aina ihastellut niitä, mutta en ole tointunut sellaisia ostamaan. Nyt pitää vaan toivoa et saan ne menestymään.

Tuo ruukku ei näytä luonnossa lainkaan noin
likaiselta :)
Nyt tarttis mennä koristeleen kakku. Toiset meinaan väittävät et meikäläinen vanhenee taas tänään. No kyllä nuo omat niveletkin siihen malliin rutisevat et ikää on lisää tullut.

Sateiset päivän jatkot

KatjaS

lauantai 13. joulukuuta 2014

Junasukkia

Mä olen ihan hurahtanut junasukkien kutomiseen. Entinen työkaveri kyseli josko kutoisin heidän pojalleen sellaiset. Lupasin etsiä ohjeen netistä ja koittaa kutoa. No tietysti ennen oli koitettava yhdet harjoitus kappaleet kun toiselle alkaa kutomaan. Ja se oli sen verran mukavaa et nyt on neljäs pari tulossa :) .


Noi nyt ei onneksi paljoa tilaa vie, ja onpahan valmiina jos joskus tarvii jonnekin viemisiä. Kyllä muuten on eroja millaisella langalla tekee. Kaikki on tehty samoilla silmukka määrillä ja samoilla puikoilla, mutta koko eroa on silti noin paljon.


Hyvää viikonlopun jatkoa ja mukavaa Lucian päivää

KatjaS

torstai 11. joulukuuta 2014

Rentoilua

Meillä taitaa olla joulun valmistelut melkoisen hyvällä mallilla. Ainakin jonkun mielestä, päätellen miten repo rankana taas kerran makoillaan.



No kai sitä yhden päivän voikin ottaa rennommin. Itsekin pääsen illalla nauttimaan kuopuksen koululle joulujuhlista.

KatjaS

maanantai 8. joulukuuta 2014

Matto vessaan

Prismaan ilmestyi pari viikkoa sitten Red heart comfort -lankaa 450 g:n kerissä, hintaa 8,95. Värejä löytyi neljä. Olin jo useamman kerran lankoja käynyt hipelöimässä, mutta en ole keksinyt mitä tekisin. Perjantaina sitten keksin et siitä voisi virkata jouluksi tyttöjen vessaan (suuremmassa käytössä oleva kunnon vessa) jouluksi maton.


Teen matosta ihan vain pyöreän, ilma mitään ihmeempiä kuvioita tai "hörhelöitä". Kuvassa se on vielä keskeneräinen ja näyttää jokseenkin muoto puolelta, mutta kyllä se oikenee kun valmiina vähän prässää sitä.


Mukavaa alkavaa viikkoa

KatjaS

perjantai 5. joulukuuta 2014

Kyllä nuo joulun valmistelut vaan pikku hiljaa edistyvät, vaikka tuo säätila latistaakin valmisteluja. Täällä on melkein koko aamun tullut pientä tihkua. Harmittaa. Autokin on kuranen kuin mikäkin. Sai oikein kieli keskellä suuta kömpiä kyytiin. Kaupassa vasta huomasin et olis ehkä kannattanut laittaa jotkut muut kuin valkoiset farkut :) no taitavat ne sentään vielä olla kohtalaisen saman väriset kuin aamulla.

Tänään laitoin pikkuterassille vähän talvisempaa tavaraa, jouluisemmaksi tulee vielä kunhan Rico-pingviini saa tonttulakin päähänsä.



Sypressin kannoin sisältä tuohon. Ostin sen Honkkarista kympillä pari viikkoa sitten. Siinä ei ollut mitään multapaakkua kun laitoin sen ruukkuun (mullat jäi kaupan ruukkuun). Se kuivui vajaassa viikossa vaikka kastelinkin sitä. Saa nyt sitten tuoda vihreyttä tuonne.

KatjaS

torstai 4. joulukuuta 2014

Puuvillassa

Oltiin eilen päivällä esikoisen kanssa Porissa Puuvillassa shoppailemassa. Tai no mulla oli tarkoitus saada mahdollisimman paljon puuttuvista joululahjoista ostettua, ja melko hyvin siinä onnistuinkin. Enää puuttuu pari pakettia pojille, sekä appivanhempien lahja. Itselleni en oikeastaan katsonut edes mitään, mutta jotain pientä silti tarttui mukaan.

Vuosi sitten syksyllä ostamistani Finnmarin kynttilän jaloista on molemmista lasit rikki. Jälkimmäisen sain rikottua tiistaina kun irrottelin kynttilän jämiä sieltä. Meinasin nostaa ne takan päälle pölyä keräämään ja miettisin mitä niillä lopulta teen. No eilen Pentikin Pop up myymälässä oli tuikkulaseja, joista ostin ihan summassa pari eri kokoa. Ja ne onneksi sopivat noihin eli saan ne takaisin käyttöön.


Lisäksi ostin Clas Ohlsonilta pöytämallisen tähtilampun, mukana tuli vaihto varjostin.


Ja kaksi pientä tarjoilukulhoa


Nyt pitää lopettaa, jotta saan taas päivän askareet tehtyä.

KatjaS

tiistai 2. joulukuuta 2014

Palkintojen tekoa

Eilen alkoi sitten jo joulukuu. Ihan kauheeta miten aika rientää. Tuntuu että on ainakin sata ja yksi asiaa jotka pitäisi tehdä, eikä kuitenkaan mitään niistä saa tehdyksi. 



Mulla jäi viime viikolla joulu valmistelut vähän taka-alalle kun väsäilin arpajaispalkintoja ensi viikon perjantaina Raumalla vietettävää tonttujen yötä varten. Kuopuksen luokalla on siellä koju ja he myyvät viime vuoden tapaan arpoja. Viime viikolla sit väkersin sinne villasukkia, lisäksi tietty meidän pojat tarvitsi molemmat varrettomat sukat eli nekin piti tehdä. Nuorempi ilmoitti torstaina illalla et tarvii uudet perjantaina. Sukat tuli valmiiksi illalla just sopivasti kun hän tuli saunasta.


Viikonloppuna oli muuten vipinää. Perjantaina meillä kasvoi teinien määrä neljästä yhdeksään, kun vanhemmalle neidille tuli muutama kaveri yövieraaksi. No sopu antoi sijaa, ja kaikille löytyi nukkuma paikka. Lauantaina oltiin isännän ja esikoisen kanssa jääkiekkotuomarien pikkujouluissa. 

Sunnuntaina jatkui palkintojen väsäily. Vuorossa oli nyt virkattujen tonttujen tekoa.


Kotiin piti tietysti tehdä kanssa tuollainen. Tosin vähän isompi :)


Tämä viikko taitaakin mennä enemmän tuolla keittiön puolella joulupipareita leipoessa. 

Intoa jouluvalmisteluihin

KatjaS