keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Hiljaa hyvää tulee

kuten sanonta sanoo. Samoin kuin hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Jos tuo jälkimmäinen pitää paikkansa, mulla on moni homma jo ainakin 90 prosenttisesti hoidossa:) . Ainakin olen niitä niin kauan suunnitellut. En tiedä mistä johtuu että tänä vuonna mitä pidemmälle syksy on edennyt, sitä saamattomammaksi olen tullut. Ja tuo saamattomuus koskee aivan kaikkia hommia.


Nyt oli jo pidempään ollut suunnitteilla ottaa keittiön pöydän yllä olevat tikkaat pois ainakin vähäksi aikaa. Niiden tilalle siirsin ikkunan edessä olleen telineen. Nyt tarvii vielä saada itsestään sen verran irti et käyn hakemassa kellarista tuohon ikkunan eteen toisen telineen (juu, niitä löytyy kellarista ainakin 2 erilaista).


Tikkaat vein olkkariin takan viereen odottamaan jotain härpäkettä päällensä.


Jospa tässä nyt käyttäisikin tämän hetkellisen inspiraationsa hyväkseen, ja kaivautuisi sinne kellariin.

Mukavaa viikon jatkoa

KatjaS


lauantai 15. marraskuuta 2014

Rannikon valloitus

Eilen meidän perhe levittäytyi kunnolla länsi rannikolle. Vanhempi neiti lähti kaveriensa kanssa Turkuun MNF:lle, esikoinen jäi Raumalle ja isäntä, minä ja pari nuorinta suuntasimme Poriin. Poriin menon tarkoituksena oli isännän työpaikan pikkujoulut. Ennen niitä käytiin vähän shoppailemassa, ja isännän suunnatessaan kemuihin, me lähdettiin kotiin. Shoppailut onnistuivat ihan kohtalaisesti, mä sain ostettua muutaman joululahjan, ja nuoriso löysi itselleen jotain vaatetta. Niin, ja tarttuihan mulle mukaan pari ale kirjaa.

Tänään jatkettiin vielä kuopuksen kanssa ihan Rauman Prismassa asiakasomistajapäivillä. Olen jo pidempään katsellut Ilona Pietiläisen uusinta kirjaa, ja nyt oli hyvä hyödyntää alennuksia ja ostaa se.



Samalla ostin tarvikkeita joulukortti askarteluihin.


Rauhaisaa lauantain jatkoa

KatjaS

tiistai 11. marraskuuta 2014

Kehuja

Nyt on pakko vähän antaa kehuja meidän esikoiselle. Viime viikolla kerroinkin kun ostin kirppikseltä vanhan silitysraudan. No seuraavana päivänä esikoinen yllätti mut tuomalla mulle toisen, vähän erilaisen silitysraudan. Nyt ne nököttävät vierekkäin pukuhuoneen hyllyllä.


Siitä kovasti kehuja hänelle, kun tietää mistä äiti tykkää. Harvempi tuon ikäinen (19 v nuorimies) niin katselee kotona jotta tietäisi millaisia astioita tai tavaroita äiti keräilee. Tämä äiti on kyllä ylpeä hänestä. Aivan kuten muistakin lapsistani <3

KatjaS

maanantai 10. marraskuuta 2014

Punaista näkyvissä

Meille muutti taas lauantaina punaista väriä. Ja kyllä on tunnustettava, vaikka sen ystävä en olekaan, että se tuo lämpöä sisustukseen. Samaan syssyyn ripustin jouluvalot paikoilleen. Niiden suhteen ei tainnut tulla mitään muutoksia viime vuotiseen. Eli kaavoihin kangistuneesti ripustelin ne samoin kuin edellisinä vuosinakin.






Mukavaa alkanutta viikkoa

KatjaS

lauantai 8. marraskuuta 2014

Kanaverkkokaveri

Olen jo kesällä päättänyt et meidän hevoskärryihin tulee joulun ajaksi tonttu istumaan. Päänvaivaa on vaan aiheuttanut se millainen. Kooltaan kun sen pitäisi olla sellainen et se näkyy. No muutama viikko sitten keksin et jos sen vartalon tekisi kanaverkosta ja vanhoista vaatteista, se kestäisi nämä paikalliset vesisateet.




Mutta sitten naama? Lopulta päädyin tekemään päänsisustan kanaverkosta. Päällystin sen muovipussilla ja liimasin siihen vesiliima seoksella paperin paloja. Sen kuivuttua maalasin koko pään akryylimaalilla ja vanhempi neiti taiteili sille kasvot.



Nyt kaveri odottelee pihalle pääsyä sisällä. Ja melko malttamattomana odottaakin. Päätellen siitä miten odottamattomista paikoista hän milloinkin löytyy :)

KatjaS

perjantai 7. marraskuuta 2014

Pieniä juttuja

Tällä viikolla olen taas vaihteeksi saanut jotain aikaiseksikin :).

 Kaivoin vihdoinkin (parin viikon suunnittelun jälkeen) varastosta vanhat lehmän kellot, laitoin ne nauhaan roikkumaan kuistin seinälle.


Tiistain kirppis reissulla etsin niiden kynttilänpidikkeiden lisäksi luistimia, ja löytyihän sellaiset. Ei ihan niin kulahtaneet kuin olisivat voineet olla, mutta kuitenkin.


Luistimet saivat päälleen pari kerrosta maalia ja nauhoiksi pitsiä. Ja pääsivät myös seinää koristamaan.



Tänään on ohjelmassa alakerran raivaus, jotta huomenna saa vaihdella keittiöön jouluisempia tekstiilejä, ja viritellä jouluvaloja paikoilleen. Ja vanhat puusuksetkin pitäisi hakea ovipieleen. Nyt ne sopivatkin kun tännekin tuli eilen vihdoinkin lunta.

KatjaS

tiistai 4. marraskuuta 2014

Kirpparilla

Välillä sattuu kyllä niin osuvasti. Luin eilen päivällä uusinta Jeanne d'Arc Living-lehteä. Siinä oli käytetty asetelmissa kynttilänpidikkeitä. Ja kuinka ollakaan illalla Laitilan kirpputorin facesivuilla oli kuvia vastaavista. Näytin kuvaa isännälle joka tokas heti et mennään huomenna käymään (hän lomailee tämän viikon). Eli eipä muuta kuin aamulla auton nokka kohden Laitilaa.




Tein mä noiden kynttilänpidikkeiden (0,20 €/kpl) lisäksi pari muutakin hyvää löytöä. Silitysrautoja oli useampikin, mutta tämä oli eniten mun mieleeni. Hinta 3 €.


Lihamylly taas maksoi 2,50 €. Eli eivät olleet hinnalla pilattuja.


Tällaisia aarteita tällä kertaa.

KatjaS