torstai 16. tammikuuta 2014

Onnistuihan se

Meillä oli kuopuksella tänään hammaslääkäri 10. Mä en tietenkään muistanut sitä viime viikolla kun tilailin tukan leikkuu aikaa itelleni. Otin tietenkin heti aamu ajan 9:ltä 45 min. Hokasin jo maanantaina kalenteriin laittaessani tämän. Kyllä kävi mielessä kaikki mahdolliset keinot miten ehdin vartissa (ellei aika venähdä) hakea neidin koulusta ja ehdin hammaslääkäriin. Varsinkin kun matkalla on yhteensä kuudet liikennevalot. No asia ratkesi eilen parhain päin. Esikoinen sai parturista ajan mun jälkeeni, mut mä pakotin hänet mukaani jo kun itse menin. Hän sitten haki neidin parturille odottamaan mun ajan loppumistani. Siitä jatkettiin hammaslääkäriin ja takaisin tullessa napattiin esikoinen taas kyytiin. Olipa sekava selostus, mutta toivottavasti joku tajuaa. Pääasia on että kahdelta tuli tukat ojennukseen ja yksi sai purennanohjaimensa.


Täällä taitaa pakkanen ruveta vähän hellittämään, toivottavasti ainakin. Vielä kun tulisi lunta vähän lisää. Kuten yllä olevasta kuvasta näkyy lunta ei paljoa ole, lumiukotkin tuollaisia mini kokoisia.

KatjaS

tiistai 14. tammikuuta 2014

Nuutinpäivä

Eilen oli sitten nuutinpäivä. Mutta eipä paljoa nuuttipukkeja näkynyt. Ei meillä kyllä ikinä ole montaakaan käynyt, mutta eilen taisi tuo 20 asteen pakkanen vähentää niitä vielä entisestään. Kuopus kävi kaverinsa kanssa pienen lenkin ja poikkesivat siinä meillekin laulamaan. Ja olihan meillä tuo karvainen nuuttipukki, joka ilmeisesttikin pukeutui muropaketiksi. Itse sai muron jotenkin päähänsä liimautumaan. Lauluunkin osallistui tyttöjen mukana, mutta ilman palkkaa jäi silti.


Asiasta toiseen. Mistähän se johtuu, et jos jotain kotona hajoaa, hajoaa samaan syssyyn aina useampikin. Meillä kun tuo tiskikone nyt saatiin vaihdettua, niin lämminvesivaraaja on alkanut temppuilemaan. Viikonloppuna kahtena iltana loppui lämmin vesi, ennen joulua kävi kertaalleen niin. Päivällä toimii normaalisti, eikä vettä käytetä normaalia enempää. Sähkömies kävi eilen vaihtamassa sähkötaulusta jonkun jutskan (ei mitään hajua mikä oli) ja nyt tarkkaillaan miten käy. Tarvii vaan toivoa et nyt rupee pelittään ihan kunnolla.

KatjaS

maanantai 13. tammikuuta 2014

Lasten tekeleet

Mitenkäs teillä joilla on lapsia/lastenlapsia, onko teillä lasten askarteluja/käsitöitä esillä? Tuntuu vaan välillä kun lueskelee erilaisisa sisustusblogeja, että niitä ei voi pitää esillä kun ei sovi väreihin, eikä muutenkaan sisustukseen. Mä tossa äsken kuljeskelin alakerrassa kameran kanssa ja yritin kuvailla kaikki täällä esillä olevat lasten tekemät jutut (mun lasten luvalla tuunaamat jätin nyt väliin). Tässäpä näitä olisi

Makkarin hyllyltä löytyy kolmen nuorimman tekemät Unicef-nuket, jotka
olen adoptoinut (hinta 20 euroa, rahat Unicefille)

Vanhemman neidin (mun pyynnöstä)tekemä kuva Oskusta

Nuoremman pojan tekemä kukkaruukku olkkarissa

Kuopuksen tekemät linnut eteisessä

Kolmen vanhimman savityöt eteisessä

Kuopuksen tekemä saviruukku vessassa

Kuopuksen tekemä kello keittiössä

Esikoisen tekemä kello pukuhuoneessa

Sekalainen kokoelma savitöitä rappujen ikkunalla

Vanhoja piirrustuksia rappujen seinällä

Kuopuksen aikanaan kerhossa tekemät enkelit

Vanhemman neidin tekemä siili
Todella harva näistä sopii väriensä puolesta sisustukseen, mutta mä tykkään näistä silti (en todellakaan tarkoita että meidän sisustustuksessa olisi muutenkaan kaikki niin yhteen sopivaa). Eikä meilläkään todellakaan ole kaikki esillä. Niitä kerääntyy kuitenkin vuosien saatossa niin paljon.

Pakkasterveisin

KatjaS

sunnuntai 12. tammikuuta 2014

Nyt se talvi tuli

Edellispäivänä satoi sitten vihdoin ja viimein tännekin lunta. Ja eilen tuli vähän lisää. Nyt taitaakin maassa olla jo lähes pari senttiä. Eilen kuitenkin käytettiin Oskun kanssa tilaisuutta hyväksi, ja oltiin päivällä vähän aikaa lumessa leikkimässä. Meidän seniori on aivan hulluna lumeen, ainakin näin alku talvesta. Eilenkin nuuhkuteltiin pihalla lumikasa kuonon päällä. Ja syötiin lumipallot, jotaka esikoinen heitti.

Tänään nautittiinkin talven toisesta ilosta, takasta. Tämä oli eka kerta tämän syksyn ja talven aikana kun meillä oli hot dog á la Osku





Vähän hymyilyttää takan lämmössä
Mukavaa alkavaa viikkoa

KatjaS

lauantai 11. tammikuuta 2014

Keittiössä ja kukkakimppu

Laitoin tässä yhtenä päivänä keittiön pöydälle vaihtelun vuoksi pari kaitaliinaa poikittain. Siis neljä tablettia pois ja niiden tilalle kaitaliinat. Sen takia piti kyllä ottaa kattausalustakin pois pöydältä. Se vähän harmittaa. On ollut niin kätevää kun on voinut laittaa kaikki kattilat ja pannut pöydälle ilman erillistä alustaa. Toisaalta ihan mukavaa vaihtelua olla välillä ilman sitä.




Isäntä yllätti mut eilen illalla tullessaan Lukon pelistä. Toi mukanaan tällaisen ihanan kukkakimpun. No joo arvasi kyllä ettei ole niitä ostanut, mutta silti. Kimppu oli alun perin tarkoitettu U20 MM kultaa voittaneen joukkueen hierojalle, mutta jostain syystä jätettiin antamatta. Toimitsijat olivat arponeet keskenään kuka kimpun saa, ja isäntä oli voittanut. Eli sain maailman mestarin kimpun. Aikast komeeta :)



Lumiset lauantai terveiset

KatjaS

torstai 9. tammikuuta 2014

Toven juhla

Tänään oli taas aamulla vuorossa kauppa reissu. Sain onneksi esikoisen mukaani kanto avuksi. Matkalla kuunneltiin radiosta kun Novan porukka jutteli Muumi mukeista ja siitä kun uusimman mukin ostaminen on aiheuttanut paikoitellen pieniä kärhämiä kaupoissa. Mä luulin että tämä Toven juhla- muki on myynnissä ainoastaan nettikaupoissa ja pääkaupunki seudulla, niin kuin joku muu juhlamuki oli. Mut ei, sitä oli ihan täälläkin. Eli se oli tietty pakko ostaa. Ei kyllä sattunut lavalla näkymään yhtään mukia jossa olisi näkynyt Susannan silmälasit mukin sisällä.


Eipä muuta kuin kotihommiin

KatjaS

tiistai 7. tammikuuta 2014

Pientä vaihtelua

Eilinen lekottelu päivä aiheutti taas sen, että tänään oli pakko vähän vaihdella tavaroiden paikkaa. Tällä kertaa oli vaihtelun kohteena kuisti ja meidän makkari. Onneksi huonekalut ovat pääsääntöisesti saman värisiä niin että niiden vaihto huoneesta toiseen onnistuu hyvin.

Eilen testailin luku nurkkaani ekan kerran. Muuten oli hyvä, mutta lamppu ei valaissut riittävästi, siirsin sen alle tuon lehtikorin.


Muuten lähtökohta oli tällainen makkarissa



Ja kuistilla


 Nyt näyttää tältä

Oskun makuupaikka siirtyi toiselle seinälle

Senkki siirtyi Oskun vanhan makuupaikan paikalle

Ja kuistille tuli penkki siitä isosta puumöhkäleestä

Tein alle pyörillä olevan "laverin", siirtäminen onnistuu näin paremmin

Mukavaa tiistain jatkoa

KatjaS