maanantai 10. kesäkuuta 2013

Laiskotellen

Eilinen meni aivan laiskotellen koko päivän. Käytiin aamupäivällä synttäreillä ja loppu päivän mä luin. Oli tietty ihan hyväkin välillä ladata akkuja. Tämä viikko kun tulee varmaan olemaan melkoista härdelliä sunnuntaisista rippijuhlista johtuen.

Sankari sai toivomansa lahjan,
 maisemointikangasta


Tänään alkoikin sitten leipominen. Siinä leipomisen ohessa sain viriteltyä ne lauantaina ostamani valot noihin tikkaisiin.

Ilman valoja

Valojen kanssa



Se kertomani puuhuoneen ovikin matkusti viime viikolla meille. Nyt se hakee paikkaansa pihalla. Tällä hetkellä se on kokeilussa paviljongin seinustalla. Pitää vaan löytää jostain sopiva koukku ja kranssi siihen.




Meipä tässä muuta tällä erää.

KatjaS




lauantai 8. kesäkuuta 2013

Terrassa

Tänään on vietetty ansaittua vapaapäivää. Oltiin koko porukalla Porissa, valikoitui päivän vietto paikaksi siitä syystä, että isännällä on illalla työpaikan virkistysilta/kesäjuhla siellä. Me vietiin hänet sinne ja käytiin samalla reissulla katsastamassa Terran tarjonta. Ja siellähän oli vaikka mitä. Ja oli vielä asiakasomistaja päivät nyt to-su. Kerrankin sopivaan aikaan. Mulle tarttu mukaan lisää kesäkukkia. Osaan oli vielä ostamatta, ja nyt ne ehtii viikon aikana vähän sopeutua uusiin ruukkuihin.


Ostin mä uuden amppelikoukunkin

Siis näitä mehikasvi-istutuksia oli niin ihania et oli
oikein valinnan vaikeus

Pyörään tuli muratit

Leijonankitoja ja muratti

Ja löysin lamput pöydän päällä oleviin
tikkaihin, pitäisi johdonkin riittää

Tästä en ole varma mikä oli

Aamukahvilla on muuten mukavaa nauttia tästä näkymästä, tai mä ainaskin nautin.




Taidanpa jatkaa kuninkaallisten häiden seurantaa.

KatjaS

perjantai 7. kesäkuuta 2013

Mitkä fiilikset

Nyt on rappuset maalattu. Samaten parvekkeen lattia. Ja terassi on valmis. Jes. Meillä sai nurmikonkin leikattua illalla. Tässä nyt kuvia näistä valmiista hommeleista.

Terassi:
Ilman aitoja

Etureuna ja askelma puuttuu vielä

Nurmikolta katsottuna

Aitojen kanssa

Ja täysin valmiina, paviljonki vaihtuu vasta syksyllä
tai ensi kesänä

Grillinurkkaus, maton ostin reilu kuukausi
sitten K-Raudasta tarjouksessa n. 39 egee
normaali 89

Ja rappuset (paraati puolen):



Suurennos talon kulmaan laitetusta kyltistä. Voisin kuvitella ton pitävän paikkansa.



Ja tänään saapui rippileiriläinenkin kotiin. Eli taas on äidin lauma kasassa. Kyllä kelpaa.

KatjaS

torstai 6. kesäkuuta 2013

Pikku hiljaa valmistuu

Terassin kannen laudoitus alkoi eilen. Ja jatkui tänään illalla. Se vaan kun sen ohessa on niin paljon kaikkea muuta puuhaa, ettei pysty keskittymään vaan siihen. No ei voi mitään. Huomenna toden näköisesti saadaan valmiiksi, ihan aitoja myöden.



Eikä kyllä yhtään liian aikaisin kun katsoo meidän ruohikkoa. Se näyttäisi vähän kaipaavan leikkausta, vai mitä olette mieltä?



Tänään sain muuten toisenkin pään rappuset, sekä parvekkeen lattian maalattua. Huomenna on toivon mukaan jo sen verran kuivunut että saa tavarat paikoilleen. Vielä pitää jossain vaiheessa ostaa jotain pelti?maalia noita kannakkeita varten. Ja toisen pään kaiteisiin.


Huomenna yritän saada kuvia valmiista terassista.

KatjaS


keskiviikko 5. kesäkuuta 2013

Tästä se alkaa

Meinaan meidän terassin teko. Eilen tuli kuorma vanhoja valopylväitä terassin pohjaksi. Työmaan "pomon" piti tietysti tarkastaa niiden kelvollisuus.




Ja viime kesänä mulle järkättiin viihdykkeeksi sepelikasa, missä oli tosi kiva juosta. Ja sen kuopiminen, ihanaa. Mut hei ikiomia lyhtypylväitä, koirien taivas!!!

Vähän kingi olo

 Meillä on pihan pöntössä asukkaita:



Ja taitaa niilläkin olla remppa menossa, tai terassin teko


 Mutta tässä on meidän terassin pohjan tekoa. Viimeistään huomenna aletaan laittaa kansilautoja.




KatjaS

tiistai 4. kesäkuuta 2013

Melkein valmista

Siis talon maalaus. Maalaamatta on enää pari nurkka lautaa ja ikkunanpieltä. Lauantaina ei maalaus onnistunut sateen takia lainkaan, ja sunnuntainakin tuli pari pientä kuuroa, mut me jatkettiin urhoollisesti maalausta katoksen alla. Maalaus urakka tosin vähän laajeni, kun päätin sunnuntaina et haluan maalata rappuset ja parvekkeen lattian. Ja eilen sitten aloinkin hommaa toisen pään rappusista. Tämä maali vaan kestää kuivua niin kauan, että menee monta päivää joka kohdassa et saa maalattua pari kertaa ja taas tavarat paikoilleen. No hiljaa hyvää tulee, toivottavasti.

Lauantaina kun maalaus ei onnistunut, käytiin mun vanhempien luona ihastelemassa sitä puuhuoneen ovea josta kerroin. Isäntä ei sanonut mitään kun näki oven. Tai no vanhemman tyttären mukaan se on ihan turhaa kun mä kuskaan sen kuiteskin kotiin. No sillä reissulla isäni toden näköisesti vaan heitti likimain vitsinä et tallin vintillä on pappani vanha suutarin pöytä, saat sen. Sitähän oli pakko mennä kattoon vaikka inhoon sitä tallin vinttiä, ja sen rappusia. Ja meillehän se pöytä sitten muutti. Ajattelin sitä lukunurkkaukseen nojatuolin viereen, mutta se oli liian iso siihen, joten siitä tuli telkkaritaso makkarin puolelle.



Lauantain tehtiin vielä mun kukkaishuoneeseen hylly mun tomaatintaimille. Mä olen monta vuotta haaveillut kasvihuoneesta, mutta meille ei mahdu sellaista. Mut tämä on nyt niin lähellä kuin olla voi. 

Eli hylly tuli tähän nurkkaan 


Näiden tomaattien lisäksi hyllylle on ilmestynyt
kurkku ja paprika.


KatjaS

lauantai 1. kesäkuuta 2013

Suvivirren aika

Niin se taas meni lapsilla koulussa yksi lukuvuosi. Tänä vuonna meillä kaikki olivatkin ensi kertaa eri kouluissa. Viime vuonna kesäloman loppu ja koulun alku olivat varsin jännää aikaa. Ainakin mulle. Hermoilin melkein kesäloman alusta asti nuoremman pojan yläasteelle siirtymistä, mutta hyvinhän se onneksi meni. Asian teki niin jännäksi se, että hänellä on paniikkihäiriö. Se ei kuitenkaan aiheuttanut mitään vaikeuksia, onneksi.

Eilen saatiin se paljon puhuttu ja kauan odotettu lifti lainaan. Ja eilenhän sitten alkoikin noi vesisateet. Ja  ne vaan jatkuu ja jatkuu. Hermot menee. Toivottavasti huomenna viimeistään poutaantuu.

Olen jokseenkin tyytyväinen et mun ei
tarvii olla kyydissä

Ja taas kukkamaita

Meillä asuu kotona todellinen Myytinmurtaja/jesari-fani. Vai mitä sanotte tästä miten on "korjattu" pyykkikorin sisuskankaan paikoillaan pysymistä?



KatjaS