Siis talon maalaus. Maalaamatta on enää pari nurkka lautaa ja ikkunanpieltä. Lauantaina ei maalaus onnistunut sateen takia lainkaan, ja sunnuntainakin tuli pari pientä kuuroa, mut me jatkettiin urhoollisesti maalausta katoksen alla. Maalaus urakka tosin vähän laajeni, kun päätin sunnuntaina et haluan maalata rappuset ja parvekkeen lattian. Ja eilen sitten aloinkin hommaa toisen pään rappusista. Tämä maali vaan kestää kuivua niin kauan, että menee monta päivää joka kohdassa et saa maalattua pari kertaa ja taas tavarat paikoilleen. No hiljaa hyvää tulee, toivottavasti.
Lauantaina kun maalaus ei onnistunut, käytiin mun vanhempien luona ihastelemassa sitä puuhuoneen ovea josta kerroin. Isäntä ei sanonut mitään kun näki oven. Tai no vanhemman tyttären mukaan se on ihan turhaa kun mä kuskaan sen kuiteskin kotiin. No sillä reissulla isäni toden näköisesti vaan heitti likimain vitsinä et tallin vintillä on pappani vanha suutarin pöytä, saat sen. Sitähän oli pakko mennä kattoon vaikka inhoon sitä tallin vinttiä, ja sen rappusia. Ja meillehän se pöytä sitten muutti. Ajattelin sitä lukunurkkaukseen nojatuolin viereen, mutta se oli liian iso siihen, joten siitä tuli telkkaritaso makkarin puolelle.
Lauantain tehtiin vielä mun kukkaishuoneeseen hylly mun tomaatintaimille. Mä olen monta vuotta haaveillut kasvihuoneesta, mutta meille ei mahdu sellaista. Mut tämä on nyt niin lähellä kuin olla voi.
 |
| Eli hylly tuli tähän nurkkaan |
 |
Näiden tomaattien lisäksi hyllylle on ilmestynyt kurkku ja paprika. |
KatjaS