keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

Takapihalla

Tai oikeestaan meidän takapiha on talon edessä. Siis jos kadulta katsotaan. Kun me vajaat 16 vuotta sitten muutettiin tähän, tällä tontilla ei paljon kukkia ollut. Talon tausta oli epämääräistä ruohikkoa ja kaksi isoa angervoa. Me (tai mä) keksin muutama vuosi sitten et kaivetaan puolet talon takana olevasta nurtsista pois, mukaan lukien ne angervot, niin saadaan talon taakse "parkkipaikka" toiselle autolle.

Myöhemmin kesällä keksin et loppuosaan mä teen pensas alueen, kun pihalle ei voinut lasten leikkien takia laittaa. Eipä siis muuta kuin taas lapio käteen ja kaivamaan. Meillä kun mä keksin näitä ideoita, mä usein toteutan ne ite. Isäntä just viikonloppuna puhelikin et jos me joskus asutaan talossa jossa on iso piha, hän haluaa itelleen pienen kaivurin tai mä joudun jatkossakin kaivamaan ite.

No, ihan taaimmainen nurkka jäi vielä nurmikolle. Ja olihan siellä kolme marjapensastakin. Kunnes juhannuksena kuusi tai seitsemän vuotta sitten luin jotain puutarha kirjaa. Sen jälkeen mun oli pakko saada itelleni varjo puutarha, siis varjoisan paikan kasveille. Eipä muuta kuin silloin juhannus sunnuntaina lapio esiin ja kaivamaan loppu nurmikko ja marjapensaat ylös. Pensaista kaksi on vieläkin meillä saaveissa ( klikkaa), yksi muutti äidin pihalle.

"Parkkipaikalta" kuvattu

Kadun varrelta

Pieni seppelvarpu

Portti ja käytävä 

Metsäruusu, nauhuksia ja humala

Perhospönttö alpien keskellä

Talon kulmalta kadulle päin kuvattuna

Pihalle tultaessa kuistin tausta näyttää tältä



Ja vielä se juhannuksen kuvaamani ruusun nuppu auenneena


Ei mennyt muuten koko päivä harakoille. Sain ne rappujen kannakkeet maalattua. Tolppaa en viitsinyt, ettei maalit sekoitu märkinä keskenään. Eikä isäntäkään ehtinyt toisen pään rappujen kimppuun, no jos tänään sitten. Mun mielestä noista tuli tosi hyvän näköiset nyt kun ne on askelmien kanssa samaa väriä.




KatjaS

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti